Digital Marketing

Αν αγνοείς το Digital Marketing είναι σαν να έχεις ξεκινήσει μια επιχείρηση και να μην το έχεις πει σε κανέναν.

10 tips για Χριστουγεννιάτικο marketing!

10 tips για Χριστουγεννιάτικο marketing!
Από Χριστουγεννιάτικα #Hashtags, διακοσμητικά emoji μέχρι ειδικές προσφορές και διαγωνισμούς!
Τα Χριστούγεννα είναι σίγουρα μια ιδανική περίοδος για να τρέξει κανείς έξυπνες αλλά και δημιουργικές διαφημιστικές καμπάνιες για να προωθήσει μια επιχείρηση, ένα προϊόν και μια υπηρεσία ή απλά να μεταδώσει ένα μήνυμα, με έναν πιο ευδιάθετο αλλά και αισιόδοξο τόνο. Πρόκειται για μια εορταστική περίοδο την οποία οι περισσότεροι καταναλωτές την έχουν συνδυάσει με ψώνια, ατελείωτες ώρες στην αγορά, δώρα αλλά και διάθεση για ψυχαγωγία και διασκέδαση. Το να δημιουργήσει κανείς μια ολοκληρωμένη Χριστουγεννιάτικη digital marketing στρατηγική είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία, η οποία χρειάζεται σωστή οργάνωση αλλά και προγραμματισμό.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως μεγάλα brands, όπως για παράδειγμα η Coca Cola, επενδύουν εκατομμύρια κάθε χρόνο στην εορταστική αυτή περίοδο με στόχο τη δημιουργία μιας εντυπωσιακής διαφημιστικής προβολής, η οποία θα φέρει στην πόρτα τους πελάτες και θα αυξήσεις τις πωλήσεις τους. Άλλωστε, αρκετά brands τέτοιου βεληνεκούς προγραμματίζουν μήνες πριν την marketing στρατηγική τους για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, καθώς θεωρούν πως πρόκειται για την – ίσως – πιο σημαντική περίοδο του έτους. Ακολουθώντας αυτό το παράδειγμα μια επιχείρηση όσο μικρή ή μεγάλη και εάν είναι μπορεί (και οφείλει) να μπει στο κλίμα των ημερών, να φορέσει τα εορταστικά της και φυσικά να δημιουργήσει μια ιδανική ατμόσφαιρα για τους καταναλωτές, ώστε να προσεγγίσει όσο το δυνατόν περισσότερους. Πρόκειται για απλές αλλά και έξυπνες κινήσεις που μπορεί να εφαρμόσει κανείς και να δει την επιχείρησή του να καταγράφει άνοδο την περίοδο των Χριστουγέννων.

1. Στόλισε το λογότυπό σου

Τα Χριστούγεννα εκτός από δέντρο και καράβι στολίζουμε και… λογότυπα! Εάν διαθέτεις ένα brand, μια επιχείρηση μικρή ή μεγάλη, ή διαχειρίζεσαι λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φρόντισε να στολίσεις αναλόγως. Τα πιο γνωστά brands του πλανήτη επενδύουν σε αυτή την πρακτική και την περίοδο των Χριστουγέννων τοποθετούν έναν Άι Βασίλη, ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο, μερικά στολίδια ή γιρλάντες στα λογότυπά τους, δίνοντας έτσι μια πιο εορταστική νότα. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα απλή και συνάμα έξυπνη και αποτελεσματική κίνηση που θα προσαρμόσει πλήρως μια επιχείρηση στο πνεύμα των ημερών. Για παράδειγμα, μια καφετέρια που σερβίρει τα ροφήματά της σε Χριστουγεννιάτικα ποτήρια ή ένας φούρνος που τυλίγει τα κουλούρια με πολύχρωμα χαρτιά που θυμίζουν δώρα από τον Άι Βασίλη, προσφέρουν μια άλλη εμπειρία στους πελάτες τους, βάζοντάς τους πλήρως στην εορταστική ατμόσφαιρα. Ανανέωσε τα λογότυπα της επιχείρησής σου σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και φυσικά στην επίσημη ιστοσελίδα της, ώστε οι ψηφιακοί επισκέπτες να απολαμβάνουν επίσης την εορταστική ατμόσφαιρα. Σκέψου άλλωστε πως και εσύ αυτή την περίοδο θέλεις να ζεις στο πνεύμα των Χριστουγέννων και τέτοιου είδους πρακτικές σίγουρα μπορούν να βοηθήσουν.

2. Χριστουγεννιάτικα #Hashtags

Από το κλίμα των ημερών δεν θα μπορούσαν να απέχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία τα Χριστούγεννα έχουν κάθε χρόνο την τιμητική τους. Μια απλή χρήση των εορταστικών #Hashtags στις αναρτήσεις σου, αρκεί για να δώσει μια διαφορετική νότα στα social media της επιχείρησής σου. Φρόντισε ώστε να ενημερωθείς για τα trends αλλά και τα πιο δημοφιλή και διαχρονικά #Hashtags ώστε να προσφέρεις αντίστοιχο περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εάν θέλεις βέβαια να διακριθείς μερίμνησε ώστε να προσαρμόσεις στα #Hashtags της επιχείρησής σου σε Χριστουγεννιάτικο mood, ή ακόμη και να δημιουργήσεις τα δικά σου εορταστικά #Hashtags, ζητώντας από τους χρήστες των social media να τα διαδώσουν και να συμβάλουν στην δικτύωση του brand σου. Πρόκειται για μια πρακτική που τείνουν να εκτιμούν ιδιαίτερα οι καταναλωτές, καθώς νιώθουν ότι αποτελούν μέρος ενός brand και πως κάποιος τους εκτιμά και δείχνει ενδιαφέρον και για αυτούς. Μην ξεχνάς άλλωστε πως μέσω μιας τέτοιας κίνησης μπορείς να πετύχεις και καλύτερα ποσοστά αλληλεπίδρασης με το κοινό, που αποτελεί ζητούμενο, ή να κερδίσεις σε User Generated Content (UGC) που είναι ιδιαίτερα πολύτιμο για κάθε επιχείρηση.

3. Δώσε δώρα!

Χριστούγεννα σημαίνει δώρα και αυτό το ξέρουν πολύ καλά όλοι, μικροί και μεγάλοι. Ποιος άλλωστε δεν περιμένει πως και πως αυτή την περίοδο του χρόνου για να ανταλλάξει δώρα με συγγενείς και φίλους, να μοιράσει και να λάβει αγάπη και φυσικά να γράψει γράμμα στον Άι Βασίλη. Μπορεί να μην έχεις έλκηθρο, άσπρη γενειάδα και να δυσκολεύεσαι να κατέβεις τις καμινάδες των τζακιών, ωστόσο σίγουρα μπορείς να κάνεις τη δουλειά του Άι Βασίλη, να επιβραβεύσεις τους καταναλωτές σου και φυσικά να ανταμειφτείς. Οι Χριστουγεννιάτικες προσφορές, τα δώρα, οι διαγωνισμοί αλλά και οι έξτρα εκπτώσεις είναι μόλις μερικές από τις κινήσεις στις οποίες μπορείς να προχωρήσεις, ικανοποιώντας και τους πιο απαιτητικούς πελάτες μιας επιχείρησης. Μην ξεχνάς πως πρόκειται για μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αυξήσεις τα επίπεδα αλληλεπίδρασης του κοινού με το brand σου και φυσικά να χτίσεις μια σχέση εμπιστοσύνης η οποία θα επεκταθεί και μετά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.

Άλλες έξυπνες, παρόμοιες πρακτικές, είναι η δωρεάν αποστολή προϊόντων την περίοδο των Χριστουγέννων αλλά και η δυνατότητα δημιουργίας δωροκάρτας. Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που αντί για δώρα επιλέγουν να στείλουν μια δωροκάρτα στα αγαπημένα τους πρόσωπα ώστε να αγοράσουν οι ίδιοι ό,τι επιθυμούν. Δώσε τη δυνατότητα στους πελάτες σου να διαμορφώσουν μια εορταστική δωροκάρτα και να τη συνδυάσουν και με πιθανές Χριστουγεννιάτικες προσφορές ή εκπτώσεις. Οι Χριστουγεννιάτικοι διαγωνισμοί έχουν επίσης την τιμητική τους αυτή την περίοδο, με τους νικητές να ανακοινώνονται συνήθως ανήμερα Χριστουγέννων ή Πρωτοχρονιάς. Ξεκίνα έναν θεματικό διαγωνισμό, σχετικό με την εορταστική περίοδο και ζήτα από τους πελάτες σου να συμμετέχουν ενεργά, επιβραβεύοντάς τους με δώρα και εκπλήξεις.

4. Κάνε μια φιλανθρωπία

Οι φιλανθρωπίες και οι δωρεές σίγουρα αποτελούν κομμάτι της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης κάθε επιχείρησης, ωστόσο πάνω απ’ όλα είναι πράξεις ανθρωπιάς και αγάπης που πρέπει να επιβραβεύονται. Εάν σκοπεύεις λοιπόν να κάνεις μια φιλανθρωπία, να στηρίξεις μια προσπάθεια για τη συγκέντρωση χρημάτων ή απλά να συμβάλεις μέσω δωρεών σε φορείς και οργανισμούς που το έχουν ανάγκη, τα Χριστούγεννα είναι σίγουρα μια ιδανική περίοδος για να το πράξεις. Αρκετές επιχειρήσεις ακολουθούν αυτού του είδους την πρακτική, ενημερώνοντας τους καταναλωτές τους πως από τα εορταστικά τους έσοδα ένα ποσοστό θα καταλήξει, για παράδειγμα, σε ένα ίδρυμα που το έχει ανάγκη. Με τον τρόπο αυτό δίνεις ακόμη έναν λόγο στους καταναλωτές να επιλέξουν τη δική σου επιχείρηση για τα Χριστουγεννιάτικα τους ψώνια, ενώ ταυτόχρονα βοηθάς ανθρώπους, οργανισμούς και φορείς που έχουν ανάγκη.

5. Κοινοποίησε εορταστικό περιεχόμενο

Έξυπνες ιδέες Χριστουγεννιάτικης διακόσμησης, τρόποι να κερδίσεις χρήματα από τις εορταστικές σου αγορές αλλά και συνταγές για λαχταριστές λιχουδιές με άρωμα Χριστουγέννων είναι μόλις μερικά από τα θέματα που μπορούν να έχουν οι αναρτήσεις σου ώστε να γίνουν viral! Οι χρήστες του διαδικτύου τείνουν να αναζητούν τέτοιου είδους περιεχόμενο ώστε να βρουν λύσεις για το πώς να στολίσουν το σαλόνι τους χωρίς να ξοδέψουν πολλά χρήματα, ή το πώς να κάνουν έξυπνες αγορές ή να φτιάξουν πιο προσωποποιημένα δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Κοινοποιώντας τέτοιου είδους περιεχόμενο βοηθάς την επιχείρησή σου να αυξήσει την σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες της. Βρες βίντεο που παρουσιάζουν μια συγκινητική Χριστουγεννιάτικη ιστορία (την οποία μπορείς να κοινοποιήσεις), ή δημιούργησε τα δικά σου βίντεο στα οποία θα δίνεις ιδέες για έξυπνες κατασκευές ή στολίδια και μοιράσου τα με τους χρήστες που σε ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρόκειται για ένα περιεχόμενο άκρως εορταστικό και σε πλήρη συνάρτηση με το κλίμα των ημερών που σίγουρα δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητο.

6. Το παραδοσιακό “e-mail marketing”

Το ότι είναι Χριστούγεννα ή πλησιάζει το νέο έτος δεν σημαίνει αυτόματα πως οι παραδοσιακές τεχνικές για την προσέλκυση πελατών πρέπει να παραλείπονται. Το e-mail marketing είναι σίγουρα ένα πολύτιμο εργαλείο που την περίοδο των εορτών έχει την τιμητική του. Φρόντισε για τη δημιουργία Χριστουγεννιάτικων e-mails τα οποία θα ενημερώνουν τους πελάτες σου για όλα τα special offers, τις εκπτώσεις αλλά και κάθε άλλη ειδική προσφορά που τρέχεις για την περίοδο των εορτών. Ξεχώρισε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που έχουν σχέση με τις γιορτές και έχουν ένα ενδιαφέρον παραπάνω για τους καταναλωτές και κάνε focus σε αυτά. Οι διαφημιστικές καμπάνιες μέσω email παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά αποδοτικότητας την περίοδο των εορτών, μιας και οι καταναλωτές έχουν αυξημένη διάθεση για αγορές. Εάν “στολίσεις” σωστά λοιπόν ένα προϊόν σου ή μια υπηρεσία, φροντίσεις για την έγκαιρη και σωστή ενημέρωση των πελατών σου και ταυτόχρονα μεριμνήσεις για την ορθή εξυπηρέτησή τους, τότε τα Χριστούγεννα σίγουρα θα μείνουν μια αξέχαστη περίοδος για την επιχείρησή σου.

7. Hohoho it’s Christmas!

Το χιούμορ και τα έξυπνα, ευφάνταστα και δημιουργικά posts στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους μια εξαιρετική πρακτική για κάθε ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική. Τα Χριστούγεννα ωστόσο ενδείκνυνται για έξυπνα σλόγκαν, άπλετο χιούμορ και φαντασία σε κάθε ανάρτηση στα social media. Το κλίμα που επικρατεί άλλωστε τόσο στην αγορά όσο και στα σπίτια των περισσότερων καταναλωτών είναι εορταστικό, χαρμόσυνο και γεμάτο αισιοδοξία. Φρόντισε έτσι ώστε τα posts σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αποτυπώνουν αυτό ακριβώς το περιεχόμενο και να δημιουργούν μια ευδιάθετη νότα μέσα στον αχανή κόσμο του διαδικτύου.

Σύμφωνα με μελέτες, αναρτήσεις στις οποίες έχουν συμπεριληφθεί emoji παρουσιάζουν μεγαλύτερα ποσοστά αλληλεπίδρασης και συνεπώς αυτά δεν πρέπει να λείπουν ούτε από τα Χριστουγεννιάτικα posts σου. Ένα στολισμένο δεντράκι, δύο κουτιά με δώρα, ο Άγιος Βασίλης ή ένα από τα ελάφια του αρκούν για να μετατρέψουν το κείμενο μιας ανάρτησής σου σε ένα διασκεδαστικό, και φυσικά εορταστικό, περιεχόμενο. Μην φοβηθείς να πειραματιστείς με το χιούμορ ή να επιστρατεύσεις τα ιδιαίτερα δημοφιλή memes που κατακλύζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρόκειται για τακτικές που θα απογειώσουν τη δημοτικότητα των αναρτήσεών σου, θα συμβάλουν στην αύξηση της αλληλεπίδρασης των χρηστών και φυσικά θα αποτελέσουν μια πρώτης τάξεως διαφήμιση για την επιχείρησή σου.

8. Πες το ξεκάθαρα: Προσφορές για όσους προλάβουν!

Χριστούγεννα χωρίς προσφορές δεν είναι Χριστούγεννα. Φρόντισε ωστόσο να δώσεις την αίσθηση στους καταναλωτές σου πως οι προσφορές έχουν ημερομηνία λήξης. Μηνύματα τα οποία θα κάνουν σαφές το γεγονός πως οι εορταστικές προσφορές λήγουν σε μερικές ώρες ή πως τα διαθέσιμα προϊόντα που προσφέρονται σε έκπτωση είναι περιορισμένα, αρκούν για να μεταφέρουν αυτή την αίσθηση στους καταναλωτές. Είναι αλήθεια πως αρκετοί περιμένουν πάντα την τελευταία στιγμή για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους και τα ψώνια για τα Χριστούγεννα, ωστόσο μπορείς πάντα να κερδίσεις χρόνο και να εξασφαλίσεις πελάτες με πρακτικές σαν και αυτή. Οι καταναλωτές τείνουν να αντιδρούν θετικά σε τέτοιου είδους καλέσματα και όταν γνωρίζουν πως μια προσφορά που τους αφορά λήγει, τότε σπεύδουν να την εκμεταλλευτούν. Διαφημίσεις με συγκεκριμένη στόχευση στα social media, αλλά και ενημερωτικά e-mails μπορούν να συμβάλουν στη διάδοση τέτοιων μηνυμάτων, τα οποία φτάνουν απευθείας στους κατάλληλους χρήστες.

9. Χριστουγεννιάτικος στολισμός

Μπορεί να στόλισες το λογότυπο της επιχείρησής σου και ταυτόχρονα να μερίμνησες για τον ειδικό στολισμό εποχιακών προϊόντων που πιθανόν να διαθέτεις, ωστόσο δεν πρέπει να παραμελείς και το φυσικό σου κατάστημα. Εάν λοιπόν διαθέτεις ένα τέτοιο, φρόντισε ώστε να στολίσεις κατάλληλα την βιτρίνα τους καταστήματός σου αλλά και τους εσωτερικούς χώρους και να διανθίσεις την ατμόσφαιρα με εορταστική μουσική. Τα καταστήματα που δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα και ζουν στο πνεύμα των ημερών παρουσιάζονται σίγουρα πιο ελκυστικά στους καταναλωτές οι οποίοι τα επιλέγουν για τις αγορές τους. Προσοχή ωστόσο. Ο στολισμός ενός καταστήματος πρέπει πάντα να είναι προσεγμένος και να μην ξεφεύγει γιατί μπορεί να επιφέρει και τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Το να διατηρήσεις ένα όριο και να φροντίσεις ώστε ο στολισμός να παραμείνει κομψός αλλά και εντυπωσιακός είναι σίγουρα το ζητούμενο.

10. Μην ξεχνάς το… μετά!

Τα Χριστούγεννα, όπως όλα τα καλά στη ζωή, κρατάνε λίγο. Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει πως δεν μπορείς να συνεχίσεις τις έξυπνες και δημιουργικές marketing ενέργειες σου, ώστε να διατηρήσεις θερμό το ενδιαφέρον των καταναλωτών και στη μετά-Χριστουγέννων περίοδο. Μερικά follow-up e-mails με τα οποία θα ενημερώνεις για τυχόν έξτρα προσφορές ή προϊόντα τα οποία παραμένουν ακόμη διαθέσιμα και μετά τα Χριστούγεννα, μπορούν σίγουρα να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Διατήρησε ζεστή τη σχέση που κατάφερες να χτίσεις με αφορμή τα Χριστούγεννα και μείνε σε επαφή με τους καταναλωτές, νέους και παλιούς. Ζητώντας για παράδειγμα να αξιολογήσουν ένα προϊόν που αγόρασαν την περίοδο των εορτών μπορεί να σε βοηθήσει ώστε να συλλέξεις χρήσιμες πληροφορίες για αυτό, αλλά και τη συμπεριφορά και τα ενδιαφέροντα των πελατών σου. Με τον τρόπο αυτό μπορείς να προσαρμόσεις στη συνέχεια τις μελλοντικές προωθητικές σου ενέργειες και φυσικά να κερδίσεις νέους πελάτες και να αυξήσεις τη δημοτικότητά σου.