Digital Marketing

Αν αγνοείς το Digital Marketing είναι σαν να έχεις ξεκινήσει μια επιχείρηση και να μην το έχεις πει σε κανέναν.

Hotel Marketing: Το 2020 πλησιάζει… Τι μπορείτε να κάνετε αν έχετε ξενοδοχείο;

Hotel Marketing: Το 2020 πλησιάζει… Τι μπορείτε να κάνετε αν έχετε ξενοδοχείο;
Πώς μπορείτε με απλές “ψηφιακές” κινήσεις να προετοιμάσετε το ξενοδοχείο σας για τη νέα χρονιά
Η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μάρκετινγκ είναι το κλειδί για την προσέλκυση περισσότερων πελατών σε κάθε ξενοδοχειακή μονάδα. Το Hotel Marketing δεν είναι μια απλή διαδικασία, και όσοι ασχολούνται με αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά και αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών, έχουν αλλάξει κατά πολύ τους ρυθμούς με τους οποίους πρέπει μια ξενοδοχειακή μονάδα να εξελίσσεται χρόνο με τον χρόνο, ώστε να παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών. Το 2020 πλησιάζει και κάθε ξενοδοχειακή μονάδα που δεν θέλει να μείνει πίσω σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, οφείλει να γνωρίζει τα νέα trends στο hotel marketing και να τα ενσωματώσει στη δική της στρατηγική.

1. Τεχνητή νοημοσύνη

Η χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης καλπάζει σε παγκόσμιο επίπεδο τα τελευταία χρόνια και φυσικά ο κλάδος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος από μια τέτοια εξέλιξη. Όσοι επισκέπτονται ιστοσελίδες ξενοδοχειακών μονάδων ή μπαίνουν σε κάποια εφαρμογή για να πραγματοποιήσουν online κράτηση, συνήθως έχουν απορίες. Για να λύσουν αυτές τις απορίες τους αναζητούν λύσεις και φυσικά επιθυμούν μια όσο το δυνατόν πιο άμεση απάντησή χωρίς να χρειαστεί να χάνουν πολύτιμο χρόνο.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα. Κάνοντας χρήση ενός chatbot το οποίο χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, μια ξενοδοχειακή μονάδα μπορεί να απαντά στις απορίες των πιθανών επισκεπτών της άμεσα. Πρακτικά πρόκειται για μια τεχνολογία η οποία επιτρέπει στους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας να συνομιλούν με ένα… “ρομπότ”, το οποίο απαντά αυτόματα στις απορίες τους δίνοντας τους λύσεις. Οι χρήστες κερδίζουν έτσι χρόνο και αποκτούν μια πιο προσωπική επικοινωνία με την ιστοσελίδα την οποία έχουν επισκεφθεί, ενώ από τη μεριά της η ξενοδοχειακή μονάδα γλιτώνει εργατοώρες, καθώς δεν απασχολούνται οι εργαζόμενοί της στο να απαντούν σε απλές απορίες των επισκεπτών.

2. Εικονική πραγματικότητα

Οι χρήστες που ψάχνουν να βρουν το ιδανικό ξενοδοχείο τείνουν να ολοκληρώνουν μια κράτηση αφού πρώτα αναζητήσουν φωτογραφίες και βίντεο. Με την εικονική πραγματικότητα και την τεχνολογία παραγωγής βίντεο 360ο, τα οποία προσφέρουν μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη αποτύπωση των εγκαταστάσεων μιας ξενοδοχειακής μονάδας, είναι πιο πιθανό να αυξηθούν και οι κρατήσεις σε ένα ξενοδοχείο. Οι πιθανοί επισκέπτες μπορούν πρακτικά να περιηγηθούν μέσα στο ξενοδοχείο, να δουν τους χώρους του και να γνωρίσουν το δωμάτιο στο οποίο πρόκειται να περάσουν τις διακοπές τους. Παράλληλα, οι ξενοδοχειακές μονάδες που κάνουν χρήση της εικονικής πραγματικότητας, μπορούν εκτός από το ξενοδοχείο αυτό καθ’ αυτό να προβάλλουν και αξιοθέατα τα οποία βρίσκονται στη γύρω περιοχή, πάλι μέσω της ίδιας τεχνολογίας.

3. Ψηφιακό βιβλίο εντυπώσεων

Ένας εύκολος τρόπος να προσελκύσει κανείς νέους πελάτες σε μια ξενοδοχειακή μονάδα είναι οι κριτικές, τα σχόλια και η καταγραφή εντυπώσεων άλλων επισκεπτών. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα δημοφιλή τακτική που ακολουθείται στο hotel marketing, και η οποία περιλαμβάνει την προβολή περιεχομένου που δημιουργούν άλλοι χρήστες. Μια ξενοδοχειακή μονάδα μπορεί να παροτρύνει επισκέπτες που βρέθηκαν στο ξενοδοχείο να αφήσουν μια online κριτική, να γράψουν ένα σχόλιο για την παραμονή και την εξυπηρέτησή τους ή απλά να μοιραστούν φωτογραφίες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσθέτοντας την ξενοδοχειακή μονάδα. Το υλικό αυτό που δημιουργούν οι χρήστες και μεταφορτώνουν στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί από την ίδια την ξενοδοχειακή μονάδα για να προσελκύσει νέους πελάτες. Για παράδειγμα, εάν κάποιος χρήστης ανεβάσει μια όμορφη φωτογραφία στο Instagram απολαμβάνοντας το πρωινό του στο μπαλκόνι ενός ξενοδοχείου, το ίδιο το ξενοδοχείο μπορεί να τη διαμοιράσει και στα δικά του κοινωνικά δίκτυα, προβάλλοντας το πόσο απολαμβάνει κανείς την παραμονή του στο ξενοδοχείο.

4. Οι γνωστοί Influencers

Η βιομηχανία των Influencers παραμένει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια κάθε ξενοδοχειακής μονάδας. Μέσω των Influencers ένα ξενοδοχείο μπορεί να προβληθεί άμεσα σε ένα μεγάλο κοινό δυνητικών επισκεπτών και φυσικά να κερδίσει σε κρατήσεις για τη νέα χρονιά. Οι Influencers τείνουν να δίνουν μια νότα αξιοπιστίας σε μια ξενοδοχειακή μονάδα και έτσι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως τμήμα μιας ολοκληρωμένης hotel marketing στρατηγικής. Κάνοντας συνεργασίες για παράδειγμα με Influencers που διαθέτουν νεανικό κοινό, μπορεί μια ξενοδοχειακή μονάδα να στοχεύσει σε πελάτες που προτιμούν Airbnb επιλογές, και να αυξήσει τη δημοτικότητά της σε αυτό το κοινό. Το Influencer marketing μπορεί να αποδώσει σημαντικούς καρπούς σε κάθε ξενοδοχειακή μονάδα, αρκεί να γίνει σωστή και προσεγμένη δουλειά καθώς και ορθή επιλογή των κατάλληλων Influencers που μπορούν να προβάλουν ολοκληρωμένα ένα ξενοδοχείο.

5. Φωνητικές εντολές

Οι χρήστες του διαδικτύου συνήθως αναζητούν τρόπους να κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη. Φαίνεται πως βαριούνται φρικτά τις πολύπλοκες διαδικασίες και επιθυμούν να ολοκληρώνουν τις διαδικτυακές τους δουλειές όσο το δυνατόν πιο γρήγορα γίνεται. Προς αυτή την κατεύθυνση οι φωνητικές εντολές σίγουρα μπορούν να λύσουν τα χέρια των επισκεπτών μια ξενοδοχειακής μονάδας. Οι περισσότεροι χρήστες πραγματοποιούν αγορές, βρίσκουν πληροφορίες και κλείνουν ξενοδοχεία μέσα από τα κινητά τους τηλέφωνα, ενώ συνήθως ταυτόχρονα πραγματοποιούν μια σειρά από άλλες ενέργειες. Δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να μπορούν να δίνουν φωνητικές εντολές για να ψάξουν ένα δωμάτιο και να κάνουν την κράτησή τους, σίγουρα τους φέρνετε ένα βήμα πιο κοντά στο ξενοδοχείο σας. Η χρήση της εν λόγω τεχνολογίας αυξάνεται αρκετά τα τελευταία χρόνια και σίγουρα πρόκειται να αποτελέσει ένα trend που θα κυριαρχεί και στο hotel marketing το 2020.

Δημιουργώντας chatbots τα οποία θα απαντούν αυτόματα στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας, φτιάχνοντας βίντεο 360ο τα οποία θα επιτρέψουν την ζωντανή ξενάγηση μέσα στους χώρους του ξενοδοχείου σας, συγκεντρώνοντας σχόλια και εντυπώσεις επισκεπτών αλλά και αναπτύσσοντας συνεργασίες με Influencers ή εφαρμόζοντας τεχνολογίες που επιτρέπουν τις φωνητικές εντολές για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών σας, η ξενοδοχειακή σας μονάδα θα παραμείνει σίγουρα ψηλά στις προτιμήσεις των χρηστών του διαδικτύου και το 2020. Μην χάνετε χρόνο και προετοιμαστείτε σωστά για την νέα χρόνια, ζητώντας τη συμβολή ειδικών στον χώρο του hotel marketing οι οποίοι μπορούν να σας κατευθύνουν και να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε το ξενοδοχείο σας ψηφιακά και φυσικά να προσελκύσετε νέους πελάτες.