Digital Marketing

Αν αγνοείς το Digital Marketing είναι σαν να έχεις ξεκινήσει μια επιχείρηση και να μην το έχεις πει σε κανέναν.

Πως επηρεάζει η πραγματικότητα των Social Media την επιχείρηση μου;

Πως επηρεάζει η πραγματικότητα των Social Media την επιχείρηση μου;
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν την ψηφιακή βιτρίνα κάθε σύγχρονης επιχείρησης.
Τα Social Media ως μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν αν μη τι άλλο μια ψηφιακή αγορά στην οποία κάθε σύγχρονη επιχείρηση οφείλει να είναι παρούσα και να ακολουθεί τις τάσεις και τις εξελίξεις. Η δύναμη των Social Media δεν αμφισβητείται πλέον από κανέναν, ενώ η πραγματικότητα που δημιουργούν για τους χρήστες αποτελεί αντικείμενο μελέτης και προβληματισμού για δεκάδες σύγχρονες έρευνες. Οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να λείπουν απ’ αυτή την ψηφιακή πραγματικότητα, καθώς εκτός των άλλων μπορούν να κάνουν χρήση των αναρίθμητων πλεονεκτημάτων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να αυξήσουν τη δημοτικότητά τους.

Ψηφιακή βιτρίνα

Πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter αποτελούν την ψηφιακή βιτρίνα κάθε επιχείρησης. Οι χρήστες των Social Media δεν παύουν – πρώτα απ’ όλα – να είναι καταναλωτές και μέσα στο ψηφιακό περιβάλλον των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναζητούν προϊόντα, αγαθά και υπηρεσίες για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Πρακτικά τα Social Media αποτελούν μια μεγάλη δυνητική αγορά στην οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να προβάλλουν τα προϊόντα τους και να προσεγγίσουν νέους πελάτες. Οι επιχειρηματίες οφείλουν να προσαρμοστούν στις επιταγές της νέας αυτής ψηφιακής πραγματικότητας και να δημιουργήσουν ψηφιακά καταστήματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να παραμείνουν “ζωντανοί” και τα προϊόντα τους αναγνωρίσιμα.

Δημιουργώντας ένα ελκυστικό περιβάλλον για τους χρήστες, είτε με ενδιαφέρουσες αναρτήσεις, κλειστά ή ανοιχτά group συζητήσεων, online chatting και συμβουλευτικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης, οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν τους πελάτες τους και να κάνουν γνωστές σε ένα ευρύ κοινό τις υπηρεσίες τους. Οι χρήστες των Social Media χρησιμοποιούν το Facebook, το Instagram ή το Twitter για να ψάξουν επιχειρήσεις, προϊόντα ή να αναζητήσουν κριτικές για κάποιες υπηρεσίες ή αγαθά. Μια επιχείρηση που διατηρεί ολοκληρωμένη στρατηγική για την ψηφιακή της παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρακτικά έχει μια καλοστημένη διαδικτυακή βιτρίνα του καταστήματός της και μπορεί να προσελκύσει περισσότερους πελάτες.

Στοχευμένες διαφημίσεις

Τα Social Media δίνουν πλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις που αναζητούν πελάτες να διαφημίσουν τα προϊόντα τους σε ένα πολύ στοχευμένο κοινό, αποκομίζοντας καλύτερα αποτελέσματα και περισσότερες ευκαιρίες αύξησης των πωλήσεων. Οι σύγχρονες επιχειρήσεις έχουν πλέον στη διάθεσή τους μια μεγάλη γκάμα από εργαλεία που τους δίνουν τη δυνατότητα να προβάλλουν τα προϊόντα τους σε χρήστες με συγκεκριμένα κριτήρια (γεωγραφικά, ηλικιακά, οικονομικά) και να αυξήσουν τις πιθανότητες να προσεγγίσουν τους κατάλληλους πελάτες και αυτούς που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες της κάθε επιχείρησης. Πρακτικά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούν μια πραγματικότητα στην οποία οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να βρίσκουν τους πιθανούς πελάτες τους και να τους ενημερώνουν για προσφορές, προϊόντα ή υπηρεσίες τους, πείθοντάς τους παράλληλα να προχωρήσουν σε αγορές.

Οι ανταγωνιστές είναι εκεί

Ο μέσος χρήστης των Social Media αφιερώνει περισσότερη ώρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απ’ ότι σε έναν πολυσύχναστο και δημοφιλή δρόμο με καταστήματα. Αυτό φαίνεται πως το ξέρουν καλά οι περισσότεροι επιχειρηματίες οι οποίοι έχουν διεισδύσει για τα καλά στα Social Media. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός άλλωστε πως αρκετές επιχειρήσεις απασχολούν εργαζόμενους που ασχολούνται μόνο με αυτά ή προσλαμβάνουν εταιρίες που αναλαμβάνουν τη διαχείριση της ψηφιακής τους παρουσίας. Εάν μια επιχείρηση δεν θέλει να μείνει πίσω και να χάσει έδαφος έναντι των ανταγωνιστών της τότε δεν μπορεί παρά να προσαρμοστεί στην πραγματικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και φυσικά να κάνει χρήση όλων των εργαλείων που αυτά προσφέρουν για την προσέλκυση πελατών.