Ιατρικό Marketing: Το δυνατότερο “φάρμακο” για την ψηφιακή προβολή των γιατρών

Το ιατρικό marketing είναι ένα σύγχρονο εργαλείο ψηφιακής προβολής με πολλαπλά οφέλη για όλες τις ιατρικές ειδικότητες

Το δυνατότερο “φάρμακο” που μπορεί ένας επαγγελματίας γιατρός να συνταγογραφήσει για τον ίδιο του τον εαυτό, και κατ’ επέκταση την ψηφιακή του προβολή, δεν είναι άλλο από το ιατρικό marketing. Ένα σύγχρονο και πολύτιμο εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει κάθε επαγγελματία γιατρό (όλων των ειδικοτήτων ανεξαιρέτως) να ξεχωρίσει μέσα στην αχανή εποχή της πληροφορίας και του διαδικτύου. Το ιατρικό marketing τα τελευταία χρόνια καταγράφει σημαντική άνοδο σε παγκόσμιο επίπεδο, με τους γιατρούς όλου του κόσμου να συνειδητοποιούν τη σπουδαιότητά του, αλλά και τα πολλαπλά οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν από την εφαρμογή μιας ψηφιακής στρατηγικής προβολής.


Τι είναι το ιατρικό marketing;
 

Για να κατανοήσει κάποιος πλήρως τα οφέλη του ιατρικού marketing πρέπει πρώτα απ’ όλα να αντιληφθεί τι ακριβώς είναι. Συνοπτικά πρόκειται για μια ολοκληρωμένη στρατηγική διαδικτυακής προβολής ενός επαγγελματία γιατρού (ή ενός ιατρικού κέντρου) που καθιστά εφικτή την άμεση προσέλκυση ασθενών. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως σε καθημερινή βάση εκατομμύρια ασθενείς ανά τον κόσμο πραγματοποιούν αναρίθμητες διαδικτυακές αναζητήσεις που σχετίζονται με τον κλάδο της ιατρικής. Είτε ψάχνουν να βρουν ένα γιατρό κοντά στο σπίτι τους ή μιας συγκεκριμένης ειδικότητας είτε απλά αναζητούν πληροφορίες για μια ασθένεια ή πιθανά συμπτώματα αυτής. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις οι χρήστες του διαδικτύου ψάχνουν έναν επαγγελματία γιατρό ή έστω μια γνώμη ενός ειδικού και κάπου εκεί γεννιέται το ιατρικό marketing.

 

Σχεδιάζοντας και υλοποιώντας μια ολοκληρωμένη διαδικτυακή παρουσία, η οποία περιλαμβάνει ιστοσελίδες, δημιουργία SEO περιεχομένου, καταχωρήσεις σε καταλόγους, αρθρογραφία, social media παρουσία ή ακόμη και χρήση του e-mail marketing, οι επαγγελματίες γιατροί είναι σε θέση να βρεθούν ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων των χρηστών του διαδικτύου, και φυσικά να κερδίσουν νέους πελάτες και να ενισχύσουν τη φήμη τους.

 

Ιατρικό marketing: Η στρατηγική που ξεχωρίζει
 

Η ψηφιακή παρουσία και προβολή ενός επαγγελματία γιατρού οφείλει να περιλαμβάνει μια σειρά από βασικές ενέργειες, οι οποίες θα κάνουν τον επαγγελματία να ξεχωρίζει και φυσικά θα προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Ας δούμε έξι βασικά πράγματα που πρέπει να υιοθετεί ένα ολοκληρωμένο ιατρικό marketing, και τα οποία αποδίδουν άμεσα καρπούς.

1. Εύχρηστη και φιλική ιστοσελίδα


 

Το άλφα και το ωμέγα μιας στρατηγικής ιατρικού marketing είναι σίγουρα η κατασκευή ιστοσελίδας. Το πρώτο πράγμα που έχει να κάνει ένας γιατρός για να αποκτήσει διαδικτυακή παρουσία είναι το να κατασκευάσει μια εύχρηστη και φιλική ιστοσελίδα. Σε αυτή πρέπει να υπάρχουν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τον επαγγελματία γιατρό, την κατάρτισή του, το που μπορεί κανείς να τον βρει αλλά και μια σειρά από άλλες πρακτικές εφαρμογές που θα καθιστούν εύκολη την επικοινωνία των πελατών (και των υποψήφιων πελατών) με τον γιατρό. Για παράδειγμα, δεν είναι λίγοι οι γιατροί που δίνουν τη δυνατότητα online ραντεβού μέσω της ιστοσελίδας τους και έτσι οι ασθενείς μπορούν να προγραμματίζουν γρήγορα και εύκολα τις επισκέψεις τους στο ιατρείο. Μια νέα τάση είναι και η εφαρμογή του online chat, που επιτρέπει στους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας να αλληλεπιδρούν σε πραγματικό χρόνο, να υποβάλλουν ερωτήσεις και να λαμβάνουν σχετικές διευκρινήσεις και επισημάνσεις.

2. Η δύναμη του βίντεο


 

Στον κόσμο του διαδικτύου τα πολυμέσα είναι αυτά που κατέχουν ηγετικό ρόλο. Εκατομμύρια χρήστες ξοδεύουν καθημερινά αρκετές ώρες στην παρακολούθηση online βίντεο. Συνεπώς τα βίντεο δεν μπορούν να λείπουν από κάθε ολοκληρωμένη στρατηγική ιατρικού marketing. Ένας επαγγελματίας γιατρός δημιουργώντας σύντομα βίντεο επεξηγηματικού χαρακτήρα γίνεται πιο προσιτός και ελκυστικός στους χρήστες του διαδικτύου. Τέτοιου είδους βίντεο μπορούν να περιλαμβάνουν συμβουλές αντιμετώπισης ασθενειών (όπως για παράδειγμα την εποχική γρίπη) ή μπορούν να δίνουν γενικές πληροφορίες για παθήσεις και τρόπους πρόληψης και προστασίας. Δημιουργώντας τέτοια βίντεο ένας επαγγελματίας γιατρός μπορεί να μεταδίδει με έναν πιο ευχάριστο και εύκολο τρόπο τα μηνύματά του και φυσικά να προσελκύει νέους πελάτες, χτίζοντας τη διαδικτυακή του παρουσία και αξιοπιστία.

3. E-mail marketing


 

Ιατρικό marketing χωρίς e-mail marketing δεν νοείται. Η αποστολή ενημερωτικών e-mail, ή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με προσφορές, αποτελεί σίγουρα αναπόσπαστο κομμάτι μιας δυνατής ψηφιακής προβολής ενός επαγγελματία γιατρού. Μέσω της ιστοσελίδας του αλλά και κατά τη διάρκεια της προσωπικής επαφής με τους πελάτες του, ένας επαγγελματίας γιατρός μπορεί να συλλέγει e-mail πελατών του (πάντα με τη συγκατάθεσή τους) ώστε να τους ενημερώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα για εξελίξεις γύρω από παθήσεις, νέες έρευνες αλλά και για να μεταφέρει πρακτικές πληροφορίες όπως την ακύρωση ραντεβού ή την έναρξη πιθανών προσφορών σε υπηρεσίες και προϊόντα.

 

4. Η δύναμη των social media


 

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα γνωστά σε όλους social media, είναι ακόμη ένα εργαλείο που μπορεί κανείς να αξιοποιήσει για τον σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής marketing στρατηγικής στον κλάδο της υγείας. Τα social media είναι ο κατάλληλος τρόπος για να προβάλει κανείς υπηρεσίες ή αγαθά, να χτίσει το brand του και φυσικά να οικοδομήσει μια σχέση επικοινωνίας και εμπιστοσύνης με τους πελάτες του.

 

Αυτό ισχύει και με τον κλάδο της ιατρικής. Δημιουργώντας ένα επαγγελματικό προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αναρτώντας ενδιαφέροντα άρθρα, συμβουλές και πληροφορίες ένας γιατρός μπορεί να χτίσει τη δική του διαδικτυακή κοινότητα και φυσικά να αποκτήσει φήμη και περισσότερους πελάτες. Social media όπως το Facebook προσφέρουν άμεση επικοινωνία στους γιατρούς με τους ασθενείς τους καθώς μπορούν να τους ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο για ό,τι τους αφορά (ειδήσεις, ραντεβού, συμβουλές, πρόληψη). Πρόσφατες έρευνες έχουν καταδείξει πως οι χρήστες που αναπτύσσουν διαδικτυακή επικοινωνία με γιατρούς μέσω των social media, τείνουν να τους εμπιστεύονται, να τους συνιστούν σε άλλους πολίτες και φυσικά να τους επισκέπτονται κάθε φορά που τους χρειάζονται.

 

 

5. Κριτικές και σχόλια 

 

Είτε πρόκειται για ιατρικό marketing, είτε για digital marketing ή άλλο κάθε άλλο είδος επικοινωνίας και προβολής, η φήμη είναι αυτή που διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Στο ιατρικό marketing είναι μια πολλή σημαντική παράμετρος, μιας και οι ασθενείς παρουσιάζουν την τάση (διαχρονικά) να εμπιστεύονται περισσότερο τους γιατρούς που έχουν καλή φήμη. Οι κριτικές και τα διαδικτυακά σχόλια είναι δύο πολύ σπουδαία εργαλεία του ιατρικού marketing που μπορούν να βοηθήσουν αποτελεσματικά κάθε γιατρό να δημιουργήσει την ψηφιακή του φήμη και να αυξήσει τη δημοτικότητά του. Συνήθως, οι γιατροί (ή οι εκπρόσωποί τους που χειρίζονται τη διαδικτυακή τους παρουσία) ζητούν από τους ασθενείς να προχωρήσουν σε κάποια αξιολόγηση των υπηρεσιών που έλαβαν ή να αφήσουν κάποιο online σχόλιο, βοηθώντας και άλλους πολίτες να μάθουν το πόσο καλά έχουν εξυπηρετηθεί.

 

Δεν είναι λίγες οι ιστοσελίδες γιατρών που διαθέτουν τέτοιου είδους στήλη, στην οποία παρουσιάζονται τα σχόλια και οι κριτικές των ασθενών που έχουν επισκεφθεί το ιατρείο τους. Όταν ένας χρήστης αναζητά πληροφορίες σχετικά με τον εν λόγω επαγγελματία γιατρό πέφτει πάνω σε τέτοιου είδους σχόλια, τα οποία δημιουργούν και την ψηφιακή φήμη του γιατρού, και φυσικά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο εάν κάποιος θα προχωρήσει σε μια επίσκεψη ή όχι. Η παρακολούθηση των αρνητικών κριτικών που μπορεί κανείς να βρει στο διαδίκτυο, καθώς και των αντίστοιχων σχολίων, είναι επίσης μια πολύ ωφέλιμη πρακτική. Οι γιατροί μπορούν έτσι να συλλέγουν πληροφορίες για αρνητικές εμπειρίες ασθενών και να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους ή να επικοινωνούν με τους πολίτες που δεν έχουν μείνει ευχαριστημένοι ώστε να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες, να δείξουν ενδιαφέρον και κατανόηση και φυσικά να ξαναχτίσουν μια σχέση εμπιστοσύνης.

 

6. Η αρθρογραφία


 


 

Ο καλύτερος τρόπος για να κεντρίσει κανείς το ενδιαφέρον των χρηστών του διαδικτύου είναι σίγουρα και η αρθρογραφία. Οι χρήστες του ίντερνετ πραγματοποιούν σε καθημερινή βάση χιλιάδες αναζητήσεις για ασθένειες, συμπτώματα, πρόληψη και νέες μελέτες από τον χώρο της ιατρικής. Κατά συνέπεια περνούν αρκετές ώρες διαβάζοντας άρθρα τα οποία βρίσκουν διαθέσιμα στο διαδίκτυο και τα οποία παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Φανταστείτε λοιπόν αυτά τα άρθρα που ξεχωρίζουν να είναι τα δικά σας!

 

Κάθε επαγγελματίας γιατρός που θέλει να έχει μια ολοκληρωμένη διαδικτυακή παρουσία και να εφαρμόζει τα πιο σύγχρονα trends του ιατρικού marketing, οφείλει φυσικά να αρθρογραφεί. Οι ιστοσελίδες των γιατρών που διαθέτουν ξεχωριστή στήλη με άρθρα (συνήθως η κατηγορία blog) τείνουν να κερδίζουν καλύτερες θέσεις στη λίστα αποτελεσμάτων των αναζητήσεων στο διαδίκτυο. Εάν για παράδειγμα ένας γιατρός έχει γράψει ένα ενδιαφέρον άρθρο για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού, και το άρθρο αυτό ακολουθεί SEO πρακτικές (έχει προσαρμοστεί δηλαδή κατάλληλα ώστε να εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης) έχει πολλές πιθανότητες να προσελκύσει μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Όσο περισσότεροι επισκέπτονται μια ιστοσελίδα τόσο πιο δημοφιλής αυτή γίνεται και κατά συνέπεια προβάλλεται το έργο και οι υπηρεσίες του επαγγελματία γιατρού που την διαθέτει.

 

Σύνηθες είναι το φαινόμενο σε τέτοιου είδους στήλες με άρθρα σε μια ιστοσελίδα επαγγελματία γιατρού να συναντά κανείς έρευνες και νέα από τον κλάδο της υγείας, τα οποία δίνουν στους επισκέπτες μια πιο σφαιρική εικόνα για όλες τις εξελίξεις από τον ιατρικό κόσμο. Δεν είναι λίγοι οι επαγγελματίες γιατροί που αρθρογραφούν σε άλλες ιστοσελίδες, ηλεκτρονικά περιοδικά και εφημερίδες, καλύπτοντας έτσι την ανάγκη των πολιτών για ολοκληρωμένη ενημέρωση γύρω από μια ασθένεια που τους απασχολεί ενώ ταυτόχρονα οι ίδιοι οι γιατροί κερδίζουν έδαφος στο κομμάτι της δημοτικότητας έναντι των συναδέλφων τους.

 

Το ιατρικό marketing είναι σίγουρα ένα πολύ σημαντικό όπλο στα χέρια κάθε επαγγελματία γιατρού. Εκτός από την κατασκευή εύχρηστων ιστοσελίδων, την ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και την παραγωγή άρθρων και πολυμεσικού περιεχομένου υπάρχουν δεκάδες άλλες πρακτικές στο σύγχρονο digital marketing που μπορεί κάποιος επαγγελματίας γιατρός να εφαρμόσει για να προβάλει το έργο του και κερδίσει επισκέπτες. Φυσικά, σε αυτές τις περιπτώσεις η συμβουλευτική υποστήριξη και καθοδήγηση από επαγγελματίες του χώρου του digital marketing είναι μονόδρομος. Η εταιρία Qualityweb διαθέτει άρτια καταρτισμένο προσωπικό που ασχολείται ενεργά με το ιατρικό marketing και είναι σε θέση να βοηθήσει επαγγελματίες γιατρούς να βρουν τον κατάλληλο και πιο αποδοτικό τρόπο διαδικτυακής προβολής.

Αν σε ενδιαφέρει να βελτιώσεις την επισκεψιμότητα & την εικόνα του site σου, μίλα με έναν αξιόπιστο συνεργάτη!

Είσαι έτοιμος για το επόμενο Βήμα;
Βρίσκεσαι ένα click μακριά!

Ενημέρωσέ μας για τις ανάγκες σου
& θα ετοιμάσουμε ένα εξατομικευμένο
πλάνο για την επιχείρησή σου.

×