Facebook Conversion API: Πώς μπορεί να βοηθήσει τις διαφημίσεις σου μετά το iOS update;

Facebook Conversion API: Πώς μπορεί να βοηθήσει τις διαφημίσεις σου μετά το iOS update;
Το iOS 14 και άλλα pixel-blockers έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την απόδοση των διαφημίσεων σου στο Facebook. Μπορεί το τελευταίο διάστημα να έχεις παρατηρήσει πτώση στα αποτελέσματα των καμπανιών σου και να έχεις μία γενική αίσθηση πως κάτι δεν πάει όπως πρέπει.

Το ήξερες πως το Facebook Conversion API μπορεί να βοηθήσει ;


Τι είναι το Facebook Conversion API;

Μπορεί να έχεις παρατηρήσει πως πρόσφατα το Facebook είχε «βομβαρδίσει» τους διαφημιστές στο Facebook Ad Manager με ειδοποιήσεις σχετικά με τις επερχόμενες αλλαγές του iOS 14 και πως αυτό θα επηρέαζε αρνητικά τις διαφημιστικές καμπάνιες. Έχουμε γράψει σε προηγούμενο άρθρο αναλυτικά πως το iOS update έχει επηρεάσει τις διαφημίσεις στο Facebook, ωστόσο αυτό που πρέπει να κρατήσεις είναι πως πλέον είναι πολύ πιο δύσκολο να ερμηνεύσουμε την συμπεριφορά των χρηστών σε μία ιστοσελίδα και δεν υπάρχει πια η δυνατότητα να κάνουμε τις ίδιες ενέργειες remarketing, με αποτέλεσμα να έχουμε λιγότερες δυνατότητες στόχευσης, αλλά παράλληλα και λιγότερα διαθέσιμα στατιστικά δεδομένα.

Το Facebook Conversion API είναι μία μέθοδος καταγραφής data των χρηστών που σου επιτρέπει να καταγράφεις την συμπεριφορά τους στην ιστοσελίδα σου μέσω του Server. Συγκεκριμένα χρησιμοποιώντας το Conversion API, δίνεις την δυνατότητα στον server να καταγράφει τις ενέργειες που πραγματοποιεί ένας χρήστης που έχει επισκεφθεί την ιστοσελίδα σου μέσω διαφήμισης και στην συνέχεια ο server παραχωρεί αυτές τις πληροφορίες στο Facebook.

Με αυτή την μέθοδο ουσιαστικά, δεν βασίζεσαι αποκλειστικά στην καταγραφή των δεδομένων των χρηστών μόνο μέσω του browser side tracking και έχεις ένα επιπλέον μέσο για να λαμβάνεις τα δεδομένα των επισκεπτών της ιστοσελίδα σου. Αν για παράδειγμα ένας χρήστης χρησιμοποιεί iOS λογισμικό και δεν έχει αποδεχτεί την καταγραφή των δεδομένων του για διαφημιστικούς σκοπούς, η Apple δεν θα στείλει τα δεδομένα του χρήστη στο Facebook, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζεις τι ενέργειες έκανε ο χρήστης μετά το “click” στην διαφήμισή σου, αλλά παράλληλα να μην μπορείς και να του προβάλλεις διαφήμιση remarketing. Αντίστοιχα αν ένας χρήστης χρησιμοποιεί Google Chrome και έχει εγκαταστημένο κάποιον AdBlocker, το Facebook Pixel δεν θα λειτουργήσει καθόλου στα συγκεκριμένα sessions.

Το Facebook Conversion API είναι η καλύτερη επιλογή που έχεις την δεδομένη στιγμή.

Server side API


Πώς λειτουργεί το Facebook Conversion API


Αυτή την στιγμή το Facebook Pixel είναι εγκατεστημένο απευθείας στον κώδικα της ιστοσελίδας σου ή έμμεσα μέσω του Google Tag manager. Όταν ένας χρήστης επισκεφθεί την ιστοσελίδα σου, το pixel ενεργοποιείται σε επίπεδο browser. Κάθε ενέργεια που κάνει ο χρήστης στο συγκεκριμένο session ( add to cart, view content, purchase, leads etc.), ο browser την καταγράφει και στέλνει πίσω τα δεδομένα αυτά στο Facebook. Στην συνέχεια το Facebook Ad Manager( η πλατφόρμα που δημιουργούμε τις διαφημίσεις & βλέπουμε την απόδοσή τους), μας παραχωρεί αυτά τα δεδομένα και έτσι είμαστε σε θέση να ερμηνεύσουμε την συμπεριφορά του χρήστη & τις ενέργειες που πραγματοποίησε στην ιστοσελίδα & παράλληλα μπορούμε να τους εντάξουμε σε λίστες remarketing.

Με το Facebook Conversion API, όταν ένας χρήστης επισκέπτεται την ιστοσελίδα σου μέσω μίας διαφήμισης, το Facebook θα στείλει ένα μοναδικό user ID για τον συγκεκριμένο χρήστη στον server. Στην συνέχεια ο server θα καταγράψει τις ενέργειες που έκανε ο χρήστης στην ιστοσελίδα σου (ποιες σελίδες επισκέφθηκε, αν πρόσθεσε κάτι στο καλάθι, αν έκανε κάποια αγορά κλπ.) και θα αποστείλει τα δεδομένα αυτά πίσω στο Facebook.

Τα browser & server events μπορούν και συνυπάρχουν. Όταν το Facebook λαμβάνει ένα server event, πραγματοποιεί έναν έλεγχο για να δει αν το συγκεκριμένο event ανταποκρίνεται σε ένα αντίστοιχο browser event. Αν το browser event είναι μπλοκαρισμένο – εξαιτίας της Apple ή κάποιου Ad blocker- το Facebook θα χρησιμοποιήσει το server event. Αν το Facebook έχει στη διάθεσή του καταγεγραμμένο το ίδιο event από έναν χρήστη και από τις 2 πηγές, τότε θα λάβει υπόψιν του μόνο το browser event.

Facebook API



Πώς θα εντάξεις το Facebook Conversion APΙ στην ιστοσελίδα σου

Η διαδικασία για την δημιουργία του Facebook Conversion API δεν είναι απλή και σίγουρα χρειάζεται ένας εξειδικευμένος developer για να την υλοποιήσει.

Αρχικά χρειάζεται να:

  • Έχεις admin πρόσβαση στο business manager
  • Να βεβαιωθείς πως έχεις πρόσβαση στον server που φιλοξενεί την ιστοσελίδα σου.
  • Να έχεις οπωσδήποτε εγκατεστημένο το Facebook Pixel

Στην συνέχεια θα πρέπει να δημιουργήσεις τις οδηγίες εγκατάστασης του conversion API στο events manager που βρίσκεται στο Facebook business manager, συσχετίζοντας το Pixel με το Conversion API & προσθέτοντας τα events που θέλεις να κάνεις tracking, ορίζοντας τις κατάλληλες παραμέτρους.

Αφού έχεις δημιουργήσει τις εξατομικευμένες οδηγίες εγκατάστασης, έχεις την επιλογή να στείλεις τις οδηγίες εγκατάστασης στους προγραμματιστές σου, προς υλοποίηση.

Όπως έχουμε αναφέρει ξανά , ο κόσμος της τεχνολογία & συγκεκριμένα του Digital Marketing αλλάζει με την ταχύτητα του φωτός. Αν δεν θες να μείνεις «πίσω» και να συνεχίσεις να έχεις ισχυρή online παρουσία, πρέπει να προσαρμοστείς & να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές.

Όπως πάντα, η ομάδα της Qualityweb είναι updated και έτοιμη να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε πρόκληση.

Αν θες να μάθεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Facebook Conversion API και την ενσωμάτωσή του, επικοινώνησε σήμερα μαζί μας και ένας εξειδικευμένος συνεργάτης θα σε καθοδηγήσει βήμα-βήμα.