Instagram

Instagram

Instagram Influencers : 4 πράγματα που πρέπει να ξέρεις!

Instagram Influencers : 4 πράγματα που πρέπει να ξέρεις!
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες το επάγγελμα των likes φαίνεται πως μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στην digital καμπάνια προβολής επιχειρήσεων, προϊόντων ή αγαθών.

Στην εποχή των likes, των social media και της… καρδούλας, οι Influencers είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να συμπεριλάβει κάθε επιχείρηση στη digital καμπάνια προβολής των αγαθών και των υπηρεσιών που προσφέρει. Μπορεί παλιά τον ρόλο των Influencers να ενσάρκωναν μοντέλα, ηθοποιοί, τραγουδιστές και άνθρωποι με μεγάλη δημοτικότητα λόγω θέσεων και ρόλων που κατείχαν, στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ωστόσο ακόμη και μια γάτα μπορεί να ασκήσει επιρροή.

Τι είναι οι Instagram Influencers;

Οι Influencers ζουν ανάμεσα μας! Όχι δεν πρόκειται για ροκ σταρς που πουλάνε εκατομμύρια δίσκους κάθε μήνα, ούτε για ηθοποιούς που βγάζουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ από τις εισπράξεις των ταινιών στις οποίες πρωταγωνιστούν. Οι Influencers είναι όλα αυτά και κάτι παραπάνω μαζί. Πρόκειται για χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μεγάλο – και κυρίως φανατικό – κοινό και να γίνουν γνωστοί είτε για κάτι που κάνουν (π.χ. αστεία βίντεο, vlogs, podcasts, συμβουλές μόδας ή διακόσμησης) είτε χωρίς να κάνουν τίποτα απολύτως. Εκατομμύρια χρήστες των social media ανά τον κόσμο τείνουν να ακολουθούν πιστά τέτοιου είδους λογαριασμούς, με αποτέλεσμα οι Influencers να έχουν μετατραπεί σε επαγγελματίες χρήστες του διαδικτύου, που καταφέρνουν μάλιστα να αποκομίζουν διόλου ευκαταφρόνητα χρηματικά ποσά.

Το Instagram είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι Influencers δεν θα μπορούσαν να λείπουν απ’ αυτό. Πρόκειται για τους χρήστες που συγκεντρώνουν χιλιάδες ή ακόμη και εκατομμύρια ακολούθους. Οι ίδιοι χρησιμοποιούν τη δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για να προβάλουν τον εαυτό τους, τις δραστηριότητές τους και φυσικά να προωθήσουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Συνήθως ανεβάζουν ιδιαίτερα ελκυστικά βίντεο ή φωτογραφίες, με τους ακολούθους τους να εκδηλώνουν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους. Για παράδειγμα Instagram Influencers οι οποίοι ασχολούνται με τον χώρο της μόδας, συνηθίζουν να φορτώνουν φωτογραφικό υλικό με μοντέρνα ρούχα και αξεσουάρ, να δίνουν συμβουλές αισθητής και ένδυσης και να κεντρίζουν το ενδιαφέρον των ακολούθων τους. Στο ίδιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης συναντά κανείς πάσης φύσεως Influencers, ενώ φυσικά δεν λείπουν και οι περιπτώσεις λογαριασμών που παρουσιάζουν την καθημερινότητα ζώων, όπως για παράδειγμα μιας χαριτωμένης γάτας ή ενός κουταβιού, με αποτέλεσμα τα ίδια τα ζώα να αποτελούν… Influencers

Ανάμεσα τους συναντά κανείς τους πιο γνωστούς καλλιτέχνες και πολίτες του πλανήτη αλλά και εκατομμύρια απλούς χρήστες οι οποίοι κατάφεραν να φτιάξουν το δικό τους κοινό και να γίνουν διάσημοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πώς μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση

Φυσικά οι Instagram Influencers δεν αρκούνται απλά στο να μοιράζονται φωτογραφίες ή βίντεο από την καθημερινότητά τους ή τις δράσεις τους. Προβάλλουν επιχειρήσεις και όπως φαίνεται το κάνουν πολύ καλά. Μελετώντας τον τρόπο που λειτουργεί η βιομηχανία των Influencers μπορούμε να συνοψίσουμε 4 πράγματα που μπορούν να προσφέρουν σε μια επιχείρηση και να βοηθήσουν στο κομμάτι του digital marketing:

1. Να ανεβάσουν μια φωτογραφία!

Το πιο απλό και συνάμα εύκολο πράγμα που μπορεί να κάνεις ένας Instagram Influencer για την επιχείρησή σας. Ανεβάζοντας μια φωτογραφία στην οποία θα κάνει χρήση του προϊόντος σας, το διαφημίζει άμεσα στους χιλιάδες ακολούθους του. Μια φωτογραφία με έναν Instagram Influencer που απολαμβάνει μια λαχταριστή μπάλα παγωτού είναι φυσικά η καλύτερη διαφήμιση για το παγωτό και την εταιρία που το παράγει.

2. Να ανεβάσουν ένα βίντεο

Τα βίντεο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες οι χρήστες φαίνεται πως ξοδεύουν αρκετές ώρες μέσα στη μέρα για την παρακολούθηση βίντεο στα social media. Ένας Instagram Influencer μπορεί να προβάλει στο φανατικό του κοινό μια επιχείρηση ανεβάζοντας ένα σύντομο βίντεο από τις εγκαταστάσεις αυτής ή φορτώνοντας ένα βίντεο με τον ίδιο να κάνει χρήση ενός προϊόντος. Για παράδειγμα, αρκετοί Fashion Influencers ανεβάζουν σύντομα βίντεο στα οποία δοκιμάζουν για πρώτη φορά μια κρέμα προσώπου ή χεριών και δείχνουν τον ενθουσιασμό τους για το προϊόν. Με τον τρόπο αυτό προβάλλουν αποδοτικά το προϊόν στο κοινό τους και κάνουν την καλύτερη διαφήμιση στην εταιρία που το διαθέτει.

3. Να βγάλουν… story!

Αν τα βίντεο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τότε τα stories είναι κάτι παραπάνω από βασικά για κάθε χρήστη. Φυσικά οι Instagram Influencer το ξέρουν καλύτερα από τον καθένα και χρησιμοποιούν τα stories για να διαφημίσουν προϊόντα και επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζονται. Συνήθως πρόκειται για έναν πιο παιχνιδιάρικο και χαριτωμένο τρόπο προβολής, μιας και είναι σύντομα και ίσως αστεία, αλλά σίγουρα πετυχαίνουν τον σκοπό τους που δεν είναι άλλος από τη διαφήμιση.

4. Να πουν έναν καλό λόγο

Μπορεί να ακούγεται ιδιαίτερα απλό αλλά σίγουρα έχει αποτέλεσμα. Όπως φαίνεται ο λόγος των Instagram Influencers μετράει ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και είναι σε θέση να ασκήσουν επιρροή σε χιλιάδες χρήστες. Ένας καλός λόγος τους λοιπόν αρκεί για να προβάλει θετικά μια επιχείρηση και να την βοηθήσει να γίνει πιο δημοφιλής και να αυξήσει τις πωλήσεις της. Συνήθως αυτός ο τρόπος προβολής είναι πιο “συγκαλυμμένος” με τους Influencers για παράδειγμα να ευχαριστούν δημόσια (είτε σε βίντεο είτε σε αναρτήσεις και stories) μια επιχείρηση ή ένα προϊόν και να δηλώνουν έμπρακτα τη στήριξή τους, να κάνουν μια θετική κριτική ή να λένε θετικά σχόλια. Πρόκειται για μια εξίσου αποδοτική μέθοδο προβολής, μιας και η έμμεση διαφήμιση έχει αποδειχθεί ότι αποδίδει αρκετούς καρπούς.

Οι Instagram Influencers φαίνεται πως δεν ζουν απλά ανάμεσά μας, αλλά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην προβολή προϊόντων υπηρεσιών. Οι επιχειρήσεις που θέλουν να θέσουν σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο πλάνο digital marketing οφείλουν να το ξέρουν αυτό καλά και να συμπεριλάβουν στα σχέδια προβολής των προϊόντων/υπηρεσιών τους και τους Influencers. Τα likes, τα shares και οι καρδούλες μπορεί να μην συμπεριλαμβάνονται στο “ζ” μιας επιχείρησης αλλά σίγουρα κάνουν ταμείο και συμβάλουν δραστικά στην αύξηση της δημοτικότητας ενός brand και στη βελτίωση των πωλήσεων ενός προϊόντος. Εάν πρέπει λοιπόν να εμπιστευτείτε την προβολή των προϊόντων σας σε μια γάτα με 20 χιλιάδες ακολούθους στο Instagram, κάντε το με κλειστά μάτια!