Οδηγός SEO για Αρχάριους Οδηγός

Η λέξη SEO είναι η συντομογραφία του Search Engine Optimization και αντιπροσωπεύει τις κατάλληλες πρακτικές που εφαρμόζονται για την ποιοτική και ποσοτική αύξηση της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων.

Τι είναι το SEO;
Η λέξη SEO είναι η συντομογραφία του Search Engine Optimization και αντιπροσωπεύει τις κατάλληλες πρακτικές που εφαρμόζονται για την ποιοτική και ποσοτική αύξηση της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων.

 

Για να μπορέσεις να αποκομίσεις τα μέγιστα αποτελέσματα μέσω μίας SEO στρατηγικής, πρέπει να κατανοήσεις απόλυτα τον τρόπο που κάνει ο κόσμος αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης, αναγνωρίζοντας το κίνητρο πίσω από αυτές τις αναζητήσεις.

Πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης;
Για να κατανοήσεις τον τρόπο λειτουργίας τους , φαντάσου την πιο μεγάλη βιβλιοθήκη του κόσμου. Η μηχανή αναζήτησης είναι ο ‘’υπεύθυνος’’ αυτής της βιβλιοθήκης, ο οποίος είναι ο αρμόδιος στο να φέρει την πληροφορία που θες σε ελάχιστο χρόνο. Για να μπορέσει να το πετύχει αυτό ,συλλέγει όλη την διαθέσιμη πληροφορία που υπάρχει και στην συνέχεια την ταξινομεί , αποφασίζοντας ποια από τις διαθέσιμες πληροφορίες που έχει συλλέξει , είναι πιο σχετική με αυτό που αναζητάς. Η διαδικασία συλλογής της πληροφορίας από τις ιστοσελίδες ονομάζεται crawling και η διαδικασία ταξινόμησης indexing.

 

Γιατί το SEO είναι σημαντικό;
 Ενώ η πληρωμένη διαφήμιση , τα social media και άλλες πλατφόρμες αποφέρουν επισκεψιμότητα σε ένα site, η πλειοψηφία της διαδικτυακής επισκεψιμότητας προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης.

Τα οργανικά αποτελέσματα καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο στα αποτελέσματα αναζήτησης, ενώ το 90% των χρηστών τείνει να clickάρει και στα οργανικά αποτελέσματα.

‘’Το SEO έχει 20x περισσότερες πιθανότητες για αύξηση της επισκεψιμότητας σε ένα site‘’.

Επίσης το SEO είναι ίσως το μοναδικό κανάλι marketing, που με τις κατάλληλες πρακτικές, μόλις πετύχει τα βέλτιστα αποτελέσματα μπορεί να τα διατηρήσει σε βάθος χρόνου. Για παράδειγμα αν σε ένα site έχεις αξιόλογο περιεχόμενο που αξίζει πραγματικά να εμφανιστεί στις πρώτες θέσεις για τους αντίστοιχους όρους αναζήτησης, θα καταφέρεις να αποκτήσεις μία πηγή επισκεψιμότητας η οποία δεν θα χρειάζεται να την αναχρηματοδοτείς συνεχώς.

Όσο έξυπνες και αν γίνονται οι μηχανές αναζήτησης, παραμένουν μηχανές. Αυτό σημαίνει ότι πάντα θα χρειάζεται ο κατάλληλος ανθρώπινος παράγοντας που θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην κατάλληλη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας, ώστε να εμφανίσει σωστά το περιεχόμενο στις μηχανές αναζήτησης και να έχει οποιαδήποτε ελπίδα να εμφανιστεί ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τα παραπάνω γεννούν το εξής ερώτημα:

Αξίζει να επενδύσω σε ένα SEO digital agency;
 

Ανάλογα την πολυπλοκότητα μίας ιστοσελίδας και την θέλησή σου για μάθηση, ίσως και να μπορούσες να εφαρμόσεις ελάχιστες βασικές SEO πρακτικές μόνος σου. Ωστόσο αυτό προϋποθέτει αμέτρητες ώρες μελέτης και πειραματισμού που μπορεί να μεταφράζεται και σε ένα αρκετά μεγαλύτερο ποσό επένδυσης από αυτό που θα έδινες σε ένα SEO agency, που έχει ήδη την τεχνογνωσία και το προσωπικό να υποστηρίξει τις ανάγκες μιας επιχείρησης.

Σε περίπτωση που συνεργαστείς με ένα digital agency , θα πρέπει να κάνεις μία πολύ εμπεριστατωμένη έρευνα, καθώς η ποιότητα των τεχνικών που θα εφαρμοστούν στην ιστοσελίδα, παίζουν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο για την ‘’οργανική’’ σου βιωσιμότητα.

White hat και Black hat SEO τεχνικές.
Οι White hat τεχνικές SEO συσχετίζονται με τις βέλτιστες στρατηγικές και πρακτικές που εφαρμόζονται σε μία ιστοσελίδα, οι οποίες συμβαδίζουν με τους κανόνες που ορίζουν οι μηχανές αναζήτησης και έχουν σκοπό την παροχή περιεχομένου που έχει πραγματική αξία στον χρήστη.

Οι Black hat τεχνικές SEO συσχετίζονται με πρακτικές και στρατηγικές οι οποίες προσπαθούν να ξεγελάσουν τις μηχανές αναζήτησης, για την γρήγορη εμφάνιση μιας ιστοσελίδας στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης. Ενώ οι τεχνικές αυτές μπορεί να αποδώσουν, θέτουν την ιστοσελίδα σε ένα τεράστιο κίνδυνο να δεχτεί ποινή από τις μηχανές αναζήτησης, προκαλώντας ίσως και ανεπανόρθωτη ζημιά σε μία ιστοσελίδα.

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα επιχειρήσεων που έχουν φαλιρίσει έπειτα από την εξαφάνισή τους από τα αποτελέσματα αναζήτησης, εξαιτίας κάποιας ποινής. Αυτός είναι ακόμα ένας από τους σημαντικούς

λόγους που πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός κατά την επιλογή ενός SEO agency.

Ποιες είναι οι Οδηγίες της Google;
Βασικές αρχές: 

  • Οι ιστοσελίδες πρέπει να κατασκευάζονται με πρωταρχικό μέλημα την εξυπηρέτηση των χρηστών και όχι των μηχανών αναζήτησης.
  • Μην εξαπατάς τους χρήστες.
  • Απέφυγε ‘’κόλπα’’ για να βελτιώσεις τις θέσεις σου στα οργανικά αποτελέσματα.
  • Σκέψου πως θα κάνεις την ιστοσελίδα σου μοναδική, να έχει αξία και να αλληλεπιδρούν οι χρήστες θετικά. 

Τι πρέπει να αποφύγεις οπωσδήποτε: 

  • Αυτοματοποιημένο περιεχόμενο.
  • Να παράγεις links αμφιβόλου ποιότητας.
  • Δημιουργία σελίδων με μηδενικό ή κλεμμένο περιεχόμενο.
  • Cloaking. Η πρακτική του να δείχνεις διαφορετικό περιεχόμενο στις μηχανές αναζήτησης και διαφορετικό στους χρήστες.
  • Κρυμμένα links και κείμενα. 

Ξεκινώντας ενέργειες SEO, πρέπει να είσαι απόλυτα εξοικειωμένος με τις αναλυτικές προδιαγραφές που ορίζει η google που μπορείς να τις δεις εδώ. 

Πως θα εκπληρώσεις την πρόθεση των χρηστών;
 

Αντί να προσπαθήσεις να εξαπατήσεις τον χρήστη και τις μηχανές αναζήτησης, θα πρέπει να επικεντρωθείς απόλυτα στο να κατανοήσεις και να εκπληρώσεις την πρόθεση του αγοραστικού κοινού σου. Όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί μία αναζήτηση, έχει πάντα ένα επιθυμητό αποτέλεσμα που θέλει να λάβει.

 

Αν για παράδειγμα ένας χρήστης αναζητήσει ‘’φτηνά αεροπορικά εισιτήρια’’, η πρόθεση πίσω από την αναζήτηση του είναι να δει ιστοσελίδες στις οποίες θα μπορεί να κλείσει αεροπορικά εισιτήρια σε ανταγωνιστικές τιμές.

Η δουλεία που έχει να κάνει ένας SEO είναι, να παρέχει με γρήγορη ταχύτητα στους χρήστες το περιεχόμενο που αναζητούν, στην μορφή που το αναζητούν.

Οι πιο διαδεδομένες προθέσεις αναζήτησης: 

Informational: αναζήτηση μίας συγκεκριμένης πληροφορίας. πχ. ‘’ Ποιο είναι το καλύτερο SEO agency στην Ελλάδα;‘’

Navigational: αναζήτηση ενός συγκεκριμένου brand. Πχ. ‘’Facebook’’ ή ‘’nike’’ κλπ.

Transactional: αναζήτηση για να αγοράσεις κάτι. πχ. ‘’ αγορά οικονομικών παπουτσιών’’, ‘’προσφορές σε ρούχα’’ κλπ.

 

Ένας καλός τρόπος να ερμηνεύσεις την πρόθεση αναζήτησης ενός χρήστη είναι να αναζητήσεις στην Google τους όρους αναζήτησης που σε ενδιαφέρουν και να αξιολογήσεις τα υπάρχοντα αποτελέσματα αναζήτησης.

Πρέπει επίσης να μελετήσεις προσεκτικά το περιεχόμενο των ανταγωνιστών σου και να προσπαθήσεις να επιδιώξεις να παρέχεις κάτι που δεν έχουν.

Η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου στην ιστοσελίδα σου, θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τις οργανικές σου εμφανίσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης και παράλληλα θα δημιουργήσεις μία αξιόπιστη αλληλεπίδραση με το κοινό σου.

Ωστόσο πρώτα πρέπει να καταγράψεις και να κατανοήσεις τους στόχους που θες να πετύχεις μέσα από το site σου και να τους εντάξεις σε μια εμπεριστατωμένη SEO στρατηγική.

Πως θα αναγνωρίσεις τους στόχους μεταξύ ιστοσελίδας και πελατών;
 

Κάθε ιστοσελίδα είναι διαφορετική, για αυτό χρειάζεται να επενδύσεις αρκετό χρόνο στην μελέτη και την κατανόηση των στόχων μιας επιχείρησης. Αυτό θα σε βοηθήσει στο να καθορίσεις ποια στρατηγική SEO θα ακολουθήσεις, ενώ παράλληλα θα ξέρεις ποιες μετατροπές έχουν αξία και πως θα τις πετύχεις.

Ένας εύκολος τρόπος για να καταφέρεις να καταγράψεις τις ανάγκες και τους στόχους της επιχείρησης , που θες να πετύχεις μέσα από το SEO είναι ο εξής :

Συμπλήρωσε τα κενά στην παρακάτω πρόταση 

Για την ιστοσελίδα _______ , ο βασικός μου στόχος μέσα από το SEO είναι ____________.

 

Θα μπορούσες να συμπληρώσεις τα εξής: 

  • πωλήσεις
  • downloads
  • τηλεφωνήματα
  • συλλογή mail 

Ο λόγος που δεν υπάρχει στους βασικούς στόχους η ‘’πρώτη θέση στην google’’ ή ‘’αμέτρητη επισκεψιμότητα’’, είναι σκόπιμος.

 

 

Και εσύ τώρα λες από μέσα σου:

-Μα εγώ ξέρω ότι SEO είναι πρώτη θέση στην Google και αύξηση της επισκεψιμότητας όπως ανέφερες στην αρχή του άρθρου, γιατί τα αλλάζεις;

Θα σου πω λοιπόν το εξής για να κατανοήσεις απόλυτα την πραγματική αξία του SEO, κρατώντας ίσως την πιο χρήσιμη πληροφορία για το τέλος.

Το SEO μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της επισκεψιμότητας και στο να βρίσκεσαι στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά μην ξεχνάς ποτέ πως η επισκεψιμότητα και οι πρώτες θέσεις είναι ένα μέσο στην επίτευξη ενός ευρύτερου, πιο σημαντικού στόχου. Σε τι θα χρησίμευε αν για παράδειγμα εμφανιζόσουν στην πρώτη θέση ενός όρου αναζήτησης που επιθυμούσες, αλλά κανένας δεν έκανε κλικ στο site σου και ποιο το νόημα του να αυξήσεις την επισκεψιμότητα σου αν αυτό δεν αποτελεί στρατηγικό μέρος ενός ευρύτερου επαγγελματικού πλάνου;

Αν για παράδειγμα έχεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα τι θα προτιμούσες από τα 2 παρακάτω σενάρια ;

Α) 1000 επισκέπτες και 5 πωλήσεις .

Β) 300 επισκέπτες και 40 πωλήσεις.

 

Σε περίπτωση λοιπόν που θέλουμε αύξηση της επισκεψιμότητας για την επίτευξη περισσότερων πωλήσεων, η σωστή απάντηση είναι το Β.

Εν κατακλείδι προτού κάνεις οποιοδήποτε βήμα στο κόσμο του SEO, πρέπει να έχεις ξεκάθαρους τους επαγγελματικούς σου στόχους καθώς και τους τρόπους που το SEO θα σε βοηθήσει να τους πετύχεις.

Το SEO είναι μια θεμελιώδης στρατηγική μάρκετινγκ η οποία με το σωστό πλάνο και εκτέλεση, μπορεί να εκτινάξει τους επαγγελματικούς ορίζοντες μίας σοβαρής επιχείρησης.

Οπότε ξέχνα μία για πάντα αυτή την έκφραση που ακούς πάντα “Πρώτη θέση στην Google”, είναι τελείως ξεπερασμένη και δεν έχει να κάνει με την ουσία του SEO.

Αν σε ενδιαφέρει να βελτιώσεις την οργανική επισκεψιμότητα του site σου, βρες έναν αξιόπιστο συνεργάτη!

 

 

 

 

 

 

Είσαι έτοιμος για το επόμενο Βήμα;
Βρίσκεσαι ένα click μακριά!

Ενημέρωσέ μας για τις ανάγκες σου
& θα ετοιμάσουμε ένα εξατομικευμένο
πλάνο για την επιχείρησή σου.

×