Ποια είναι τα πλεονεκτήματα κατασκευής ενός e-shop?

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα κατασκευής ενός e-shop?
Μήπως έχεις αναρωτηθεί πως θα ήταν η επιχείρησή σου αν ήσουν και online; Μην το σκέφτεσαι άλλο!
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα γνωστά σε όλους e-shops, γνωρίζουν ραγδαία άνοδο τα τελευταία χρόνια και αποτελούν μια low cost επένδυση για όλες τις επιχειρήσεις που δεν θέλουν απλά να μένουν παρατηρητές των εξελίξεων, αλλά να επωφελούνται από τα νέα εργαλεία που τους προσφέρει η τεχνολογία. Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, η κατασκευή ενός e-shop είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη, καθώς λόγω των ειδικών συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά οι πολίτες αφιερώνουν το μεγαλύτερο τμήμα της ημέρας τους στο διαδίκτυο, πραγματοποιώντας αναζητήσεις, επικοινωνώντας, διασκεδάζοντας και φυσικά προχωρώντας σε online αγορές. Ποια είναι λοιπόν τα πλεονεκτήματα κατασκευής ενός e-shop που μπορεί να απολαμβάνει μια επιχείρηση, αλλά και πως λειτουργεί ευεργετικά για κάθε φυσικό κατάστημα η δημιουργία μιας ισχυρής online παρουσίας;

Γιατί να επενδύσω σε ένα e-shop;

Ζούμε σε μια εποχή που το να μην έχει ένα κατάστημα e-shop είναι σαν να μην έχει βιτρίνα. Καθημερινά το σύνολο σχεδόν των πολιτών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για μια σειρά από ενέργειες, όπως ενημέρωση, επικοινωνία, ψυχαγωγία και… ψώνια. Χάρη στην ραγδαία άνοδο της τεχνολογίας και του διαδικτύου, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γίνει ένας απαραίτητος πυλώνας ανάπτυξης για κάθε επιχείρηση που θέλει να περάσει στο επόμενο level. Το ηλεκτρονικό εμπόριο δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να εφαρμόζουν μια σειρά από νέες μεθόδους για την προσέλκυση νέων πελατών (όπως λόγου χάρη online διαφήμιση, social media, διαδικτυακό chat), οι οποίες μάλιστα αποδίδουν εξαιρετικά. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι μεγάλοι κολοσσοί όπως το Amazon και το eBay επενδύουν εκατομμύρια στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς έχουν αντιληφθεί τα οφέλη του στο έπακρο.

Για να είναι αποτελεσματική η επένδυση στην κατασκευή ενός e-shop, πρέπει να προηγηθεί μια ουσιαστική ανάλυση των αναγκών της κάθε επιχείρησης, του κοινού στο οποίο στοχεύει αλλά και των προϊόντων τα οποία διαθέτει. Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο παίζει το γεγονός το ηλεκτρονικό κατάστημα να μπορεί να συνεπικουρηθεί από αντίστοιχες δράσεις προβολής και ολοκληρωμένης διαφήμισης, ώστε να καταφέρει να διακριθεί από τον ανταγωνισμό και να ξεχωρίσει. Εάν ακόμη λοιπόν αναρωτιέσαι πως θα ήταν η επιχείρησή σου αν ήσουν και online ας δούμε τα βασικά πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν όσοι επενδύουν στην κατασκευή ενός e-shop.

Χαμηλό κόστος

Το να στήσει κάποιος ένα ηλεκτρονικό κατάστημα σίγουρα είναι πιο οικονομικό από το να στήσει ένα φυσικό κατάστημα. Επενδύοντας σε ένα e-shop μια επιχείρηση πρακτικά είναι σαν να αποκτά ένα υποκατάστημα, χωρίς ωστόσο να βάλει βαθιά το χέρι μέσα στην τσέπη, ενώ παράλληλα μέσω αυτού θα έχει πρόσβαση δυνητικά σε ένα απεριόριστο καταναλωτικό κοινό, καθώς όποιος έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο μπορεί να το επισκεφθεί. Σήμερα ειδικά που οι πολίτες παραμένουν μέσα στα σπίτια τους και πραγματοποιούν online τις περισσότερες αγορές τους, ένα e-shop μπορεί να κάνει απόσβεση σε χρόνο ντετέ. Ξοδεύοντας μερικά χρήματα τώρα για τη δημιουργία ενός e-shop μια επιχείρηση μπορεί να μεταβεί γρήγορα στο νέο διαδικτυακό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί και να προσεγγίσει δεκάδες δυνητικούς νέους πελάτες από την απύθμενη δεξαμενή του διαδικτύου.

Λειτουργία 24/7

Στα πλεονεκτήματα του e-shop συγκαταλέγεται σίγουρα και το γεγονός ότι πρακτικά δεν κλείνει ποτέ! Πρόκειται για ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία μπορούν οι πελάτες να επισκεφθούν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, από την άνεση του καναπέ τους ή στον δρόμο για ένα ταξίδι, να περιπλανηθούν μέσα σε αυτά, να δουν προϊόντα και υπηρεσίες και να πραγματοποιήσουν αγορές ακόμη και εάν είναι Κυριακή ή αργία. Η δυνατότητα αυτή των e-shops προσφέρει το πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις να μην χάνουν πελάτες που είτε δεν μπορούν να μετακινηθούν σε ένα φυσικό κατάστημα είτε έχουν ελεύθερη ώρα για αγορές όταν τα καταστήματα είναι κλειστά. Το e-shop είναι συνέχεια ανοιχτό και περιμένει να τους εξυπηρετήσει και έτσι οι επιχειρήσεις κερδίζουν συνεχώς νέους πελάτες, εξυπηρετούν καλύτερα αυτούς που τους εμπιστεύονται επί σειρά ετών και φυσικά κερδίζουν περισσότερα έσοδα.

Ταυτόχρονα τα e-shops είναι πρακτικά παντού. Οι μικρές για παράδειγμα επιχειρήσεις που διαθέτουν ένα φυσικό κατάστημα σε κάποια πόλη της Ελλάδος μπορούν μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου να απευθυνθούν σε καταναλωτές σε όλη την χώρα, αλλά και στο εξωτερικού, να ανταγωνιστούν μεγαλύτερες αλυσίδες καταστημάτων που διαθέτουν παρουσία σε περισσότερα μέρη και φυσικά να βγουν κερδισμένες πραγματοποιώντας πωλήσεις που ξεπερνούν τα στενά γεωγραφικά τους σύνορα.

Μεγαλύτερη ευελιξία

Εκτός από χαμηλό κόστος και δυνατότητα αδιάκοπης λειτουργίας, ένα e-shop προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία. Επί παραδείγματι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να ενημερωθεί ανά πάσα στιγμή μέσα στην ημέρα, να ανακοινώσετε γρήγορα και εύκολα νέες προσφορές, να αλλάξετε τις τιμές των προϊόντων σας ή απλά να προσθέσετε νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Παράλληλα, δεν ισχύουν περιορισμοί σχετικά με το πόσα προϊόντα χωράνε σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και έτσι στο e-shops σας μπορείτε να έχετε μια μεγάλη ποικιλία με όλα τα αγαθά και τις υπηρεσίες που διαθέτετε χωρίς… να πιάνουν χώρο.

Μετρήσιμα αποτελέσματα

Χάρη στο online marketing, η λειτουργία ενός e-shop μπορεί να είναι άκρως στοχευμένη και να αποδίδει καρπούς, τους οποίους μάλιστα μπορεί κανείς να μετρήσει άμεσα. Τα προϊόντα που διαθέτει μια επιχείρηση στο e-shop της, μέσω της online διαφημίσης, μπορούν να φτάσουν στις οθόνες στοχευμένων πελατών, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, οι οποίοι είναι πολύ πιθανόν να πραγματοποιήσουν αγορές. Συνεπώς, ξοδεύοντας λιγότερα χρήματα, αλλά πιο στοχευμένα, μέσω της διαδικτυακής προβολής το e-shop σας, αποκτά πελάτες έτοιμους να γεμίσουν το καλάθι τους και να σας βοηθήσουν να αυξήσετε τα έσοδά σας. Μέσω των στατιστικών στοιχείων από τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μπορείτε να καταλάβετε καλύτερα το προφίλ των πελατών σας, τα προϊόντα που αναζητούν αλλά και το ποιες προωθητικές ενέργειες αποδίδουν καρπούς. Αναλύοντας αυτά τα δεδομένα, θα είστε σε θέση να κερδίζετε περισσότερους πελάτες, να ικανοποιείτε πλήρως τους υφιστάμενους πελάτες σας και φυσικά να αυξάνετε τα κέρδη της επιχείρησής σας. Αντί λοιπόν να αναρωτιέσαι πόσα επιπλέον έσοδα θα είχε το κατάστημά σου εάν ήσουν και online δεν έχεις παρά να επενδύσεις σε αυτό το νέο επιχειρηματικό εργαλείο και να απολαύσεις τα οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως το διαδίκτυο είναι ένα εργαλείο το οποίο εάν το εκμεταλλευτεί κανείς σωστά μπορεί να δει την επιχείρησή του να απογειώνεται. Το online marketing βρίσκεται σε μια περίοδο που καταγράφει σημαντική άνοδο ενώ η κατασκευή και η διαχείριση ενός e-shop είναι κατά παραπάνω από επιβεβλημένη, για κάθε επιχείρηση που θέλει να παραμείνει “ζωντανή” στον νέο ψηφιακό κόσμο που έχει δημιουργηθεί.

Αν σε ενδιαφέρει να επενδύσεις σε ένα επαγγελματικό e-shop και να βελτιώσεις τον τζίρο της επιχείρησης σου, μίλα με έναν αξιόπιστο συνεργάτη!