Κατασκευή ιστοσελίδας: Από που να ξεκινήσω

Με τη ραγδαία άνοδο των νέων τεχνολογιών, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της εξάπλωσης των έξυπνων συσκευών, δεν νοείται επιχείρηση όσο μικρή ή μεγάλη και εάν είναι που δεν διαθέτει online παρουσία μέσω ιστοσελίδας. Οι καταναλωτές στρέφονται στο διαδίκτυο σχεδόν για τα πάντα. Από την απλή αναζήτηση προϊόντων, διευθύνσεων και τρόπων επικοινωνίας με επιχειρήσεις, μέχρι και την ολοκλήρωση αγορών και προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών από e-shops. Μια καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα, σύγχρονη και εξοπλισμένη με όλα τα απαραίτητα εργαλεία, μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό της, να κερδίσει πελάτες και φυσικά να αυξήσει τα έσοδά της. 

Το κόστος για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας έχει μειωθεί δραματικά σε σχέση με το παρελθόν ενώ πλέον υπάρχουν περισσότερες επιλογές για τη σχεδίαση αλλά και τις εφαρμογές που μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί και να προσφέρει στους πελάτες του. Μια επαγγελματική ωστόσο ιστοσελίδα, με προσεγμένη σχεδίαση και άριστη τεχνολογική υποστήριξη, είναι αυτή που μπορεί να ξεχωρίσει και να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στους χρήστες του διαδικτύου αλλά και ευκολία για τις αγορές τους. Από που λοιπόν πρέπει να ξεκινήσεις για την κατασκευή της ιστοσελίδας της επιχείρησής σου ώστε να σταματήσει να αναρωτιέσαι πως θα ήταν το κατάστημά σου εάν ήσουν και online και να αρχίσεις να απολαμβάνεις τα οφέλη του νέου ψηφιακού κόσμου;

Προσδιόρισε τον στόχο 

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να να σκεφτείς πριν ξεκινήσεις την κατασκευή ιστοσελίδας είναι ο στόχος. Κάθε νέο επιχειρηματικό εγχείρημα άλλωστε οφείλει να έχει έναν ξεκάθαρο και συγκεκριμένο στόχο. Έτσι και η ηλεκτρονική ιστοσελίδα μιας επιχείρησης οφείλει να υπηρετεί έναν συγκεκριμένο στόχο: αύξηση τζίρου, προσέλκυση νέων πελατών, εδραίωση ενός brand, εξυπηρέτηση πελατών.

Σε γενικές γραμμές η ιστοσελίδα μιας επιχείρησης οφείλει να παρέχει αρχικά όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την ίδια την εταιρία που χρειάζεται – και ενδεχομένως αναζητά – ο πελάτης. Συνεπώς, όσο απλή ή σύνθετη και εάν είναι η ιστοσελίδα που θα επιλέξεις, το βασικό που δεν πρέπει να παραλείψεις είναι να τοποθετήσεις ένα κεντρικό μήνυμα στην αρχική σελίδα σου, στο οποίο θα κάνεις ξεκάθαρο τον ρόλο της επιχείρησής σου στους επισκέπτες. Εάν για παράδειγμα έχεις ένα κατάστημα με έπιπλα, διακοσμητικά και είδη σπιτιού και προχωρήσεις στην κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, στην κεντρική σελίδα αυτού θα πρέπει σίγουρα να υπάρχει ένα σλόγκαν τύπου “Τα πάντα για το σπίτι και τον κήπο σας”. Ο στόχος λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος σου γίνεται έτσι ξεκάθαρος στους επισκέπτες.

Ένας καλός τρόπος για το πετύχεις αυτό είναι να μπεις ο ίδιος στον ρόλο του επισκέπτη. Σκέψου πως όταν επισκέπτεσαι ιστοσελίδες στο διαδίκτυο θέλεις να είσαι σε θέση να μπορείς να βρεις άμεσα το “περί τίνος πρόκειται”, γιατί σε ενδιαφέρει ο εν λόγω ιστότοπος αλλά και το τι μπορείς να κερδίσεις από την παρουσία σου σε αυτόν. Κατά συνέπεια όταν μπεις στη διαδικασία να σκεφτείς πως θα ήταν εάν ήσουν και online και είχες ένα e-shop για την επιχείρησή σου, μπορείς να αναζητήσεις παρόμοια καταστήματα με το δικό σου και να πάρεις ιδέες.

Επιλογή domain

Ίσως η πιο πραγματικά δύσκολη δουλειά στη διαδικασία κατασκευής μιας ιστοσελίδας να είναι η σωστή επιλογή ενός domain name. Ένα domain που μπορεί κάποιος να απομνημονεύσει γρήγορα και εύκολα είναι πάντα το ζητούμενο. Συνήθως η πιο safe επιλογή είναι να διαλέξεις για domain name το όνομα της ίδιας της επιχείρησής σου. Με τον τρόπο αυτόν χτίζεις ένα ισχυρό brand και ξεκαθαρίζεις πως κάθε φορά που κάποιος θα αναζητά το όνομα της επιχείρησής σου στο διαδίκτυο θα καταλήγει πρώτα απ’ όλα στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Τι γίνεται όπως στις περιπτώσεις που η επιχείρησή σου έχει μια περίπλοκη η μεγάλη επωνυμία; Εδώ καλό θα ήταν να σκεφτείς εναλλακτικά domains τα οποία δεν θα κουράζουν τον χρήστη και θα είναι εύκολα στο να τα βρει κανείς, παρά να κάνεις το λάθος του να επιλέξεις ένα μακροσκελές domain για το ψηφιακό κατάστημά σου.

Διάλεξε hosting

Εξίσου σημαντικό κομμάτι στην κατασκευή ιστοσελίδας είναι και το hosting αυτής. Η εταιρία δηλαδή στην οποία θα απευθυνθείς για να αναλάβει τη φιλοξενία της ιστοσελίδας σου. Μερίμνησε ώστε να επιλέξεις την καλύτερη δυνατή επιλογή, ώστε το site σου να μην πέφτει όταν υπερφορτώνεται από χρήστες και να είναι σε θέση να αντέξει μαζικές επισκέψεις. Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η ταχύτητα με την οποία φορτώνει μια ιστοσελίδα. Οι επισκέπτες τείνουν να εγκαταλείπουν σελίδες που αργούν να φορτώσουν, και να επιλέγουν αυτές που είναι πιο φιλικές στη χρήση και γρήγορες, ώστε να μην χάνουν χρόνο για τα ψώνια τους ή να μπορούν να βρίσκουν άμεσα πληροφορίες που αναζητούν.

 

Δημιούργησε σελίδες και κατηγορίες

Η κατασκευή ιστοσελίδας απαιτεί και τη δημιουργία περιεχομένου, το γνωστό σε όλους πλέον content. Δεν αρκεί απλά να δημιουργήσεις μια ιστοσελίδα αλλά αυτή πρέπει να έχει πλούσιο υλικό μέσα, το οποίο θα παρουσιάζει ενδιαφέρον για τους χρήστες, θα τους κάνει να την επισκέπτονται και φυσικά να παραμένουν μέσα σε αυτή αρκετή ώρα. Μια ιστοσελίδα οφείλει να αποτελείται από αρκετές άλλες υποσελίδες και κατηγορίες. Με τον τρόπο αυτό οργανώνεις το περιεχόμενο του ηλεκτρονικού καταστήματός σου και οι χρήστες μπορούν εύκολα να βρίσκουν αυτό που ψάχνουν. Μερίμνησε ώστε να υπάρχουν οι γνωστές call to action επιλογές στην ιστοσελίδα σου, που θα παροτρύνουν τους επισκέπτες να προχωρήσουν σε ενέργειες, και στην περίπτωση μιας επιχείρησης σε αγορές. Για παράδειγμα τέτοιου είδους επιλογές είναι τα “Αγοράστε εδώ”, “κερδίστε έκπτωση 15% πατώντας εδώ” “βρες περισσότερες πληροφορίες εδώ”.

Ιδιαίτερα αποτελεσματικό είναι το να προσθέσεις και μια κατηγορία με άρθρα στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Πρόκειται για μια νέα τάση που ακολουθούν ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις και αποδίδει καρπούς. Στην εν λόγω κατηγορία μπορείς να προσθέτεις άρθρα σχετικά με την επιχείρησή σου, να μοιράζεσαι τα νέα της εταιρίας σου και να ενημερώνεις τους επισκέπτες για τα προϊόντα αλλά και τις νέες υπηρεσίες που προσφέρεις. Για παράδειγμα, εάν κατασκευάσεις ένα e-shop για κατάστημα με είδη σπιτιού, μπορείς να φιλοξενείς άρθρα σχετικά με συμβουλές διακόσμησης, να δίνεις χρηστικές πληροφορίες στους επισκέπτες και φυσικά να προβάλλεις τα προϊόντα σου.

Αξιοποίηση το digital marketing

Η ιστοσελίδα σου είναι έτοιμη! Είναι γρήγορη, είναι εύχρηστη, φιλική προς κινητές συσκευές, διαθέτει πλούσιο υλικό και παρέχει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να προχωρήσουν σε online αγορές με πολύ απλές διαδικασίες. Έχεις τελειώσει; Η απάντηση φυσικά στο παραπάνω ερώτημα είναι κατηγορηματική: ΌΧΙ! Όσο σημαντική είναι η κατασκευή της ιστοσελίδας σου άλλο τόσο σημαντική είναι και η προβολή της. Σε αυτό το σημείο έρχεται το digital marketing και όλα τα σύγχρονα εργαλεία διαφήμισης που διαθέτει για να σε βοηθήσει ώστε να προβάλεις το νέο ηλεκτρονικό σου κατάστημα σε ένα ευρύ αλλά και στοχευμένο κοινό, να σε βοηθήσει να προωθήσεις τις online προσφορές και εκπτώσεις σου αλλά και να αποτελέσει τον καλύτερό σου σύμμαχο στην προσπάθεια να χτίσεις ένα ισχυρό brand. Στην αγορά υπάρχουν άλλωστε ειδικοί που ασχολούνται τόσο με την κατασκευή και τη σχεδίαση ιστοσελίδων όσο και με το digital marketing και την προβολή ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ένα e-shop με ξεκάθαρο στόχο, που είναι εύχρηστο και εύκολα προσβάσιμο απ’ όλους και που έχει διαφημιστεί σωστά μπορεί να μετατραπεί σίγουρα σε ένα χρυσωρυχείο για κάθε επιχειρηματία.

Αν σε ενδιαφέρει να επενδύσεις σε ένα επαγγελματικό site και να αναπτύξεις το πελατολόγιο της επιχείρησης σου, μίλα με έναν αξιόπιστο συνεργάτη!

Σχετικά Άρθρα
8 Βασικά Πλεονεκτήματα Κατασκευής Eshop
8 Βασικά Πλεονεκτήματα Κατασκευής Eshop

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει πλέον εδραιωθεί στην καθημερινότητα των καταναλωτών και εκτινάχθηκε στην εποχή του Covid-19.

13 Απρ 2022
Κατασκευή ιστοσελίδων WordPress ή Custom CMS
Κατασκευή ιστοσελίδων WordPress ή Custom CMS

Είτε είσαι στην διαδικασία κατασκευής μίας νέας ιστοσελίδας είτε στην ανακατασκευή μιας υπάρχουσας, χρειάζεσαι ένα CMS για την συντήρηση και την ανάπτυξη του περιεχομένου σου.

13 Απρ 2022
Πόσο σύγχρονο είναι το καλάθι των αγορών σου, στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα το 2022; (Σκληρές Αλήθειες)
Πόσο σύγχρονο είναι το καλάθι των αγορών σου, στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα το 2022; (Σκληρές Αλήθειες)

Πολλές φορές είναι δύσκολο για τους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας να προσθέσουν προϊόντα στο καλάθι τους και αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες.

07 Απρ 2022
Πώς συμπεριφέρεται ο καταναλωτής την εποχή του Covid 19 & τι μπορεί να κάνει για αυτό η επιχείρηση σας!
Πώς συμπεριφέρεται ο καταναλωτής την εποχή του Covid 19 & τι μπορεί να κάνει για αυτό η επιχείρηση σας!

Έχεις επιχείρηση που διαθέτει e-shop και φυσικό κατάστημα; Τότε φέτος θα πρέπει να προσέξεις τις ιδιαίτερες συνθήκες της Covid-19 εποχής, για να μπορέσεις να ελιχθείς σαν επιχειρηματίας και να εξυπηρετήσεις τους πελάτες σου, συνδυάζοντας το ψηφιακό σου κατάστημα με το φυσικό.

08 Απρ 2022

Είσαι έτοιμος για το επόμενο Βήμα;
Βρίσκεσαι ένα click μακριά!

Ενημέρωσέ μας για τις ανάγκες σου
& θα ετοιμάσουμε ένα εξατομικευμένο
πλάνο για την επιχείρησή σου.

×