Digital marketing για μικρές επιχειρήσεις

Ένα πολύτιμο εργαλείο για κάθε μικρή επιχείρηση, που μπορεί να τη βοηθήσει να βελτιώσει τις πωλήσεις της και να μεγαλώσει τη φήμη και το πελατολόγιο της, είναι σίγουρα το digital marketing. Είτε βρίσκεσαι τον χώρο μόλις μερικούς μήνες, είτε πολλά χρόνια, είτε διαθέτεις ήδη μια επιχείρηση ή βρίσκεσαι στο στάδιο που στήνεις μία από την αρχή, το internet marketing πρέπει να βρίσκεται ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων σου. Ποια είναι τα βήματα ωστόσο που πρέπει να ακολουθήσει μεθοδικά ένας επαγγελματίας που διαθέτει μια μικρή επιχείρηση ώστε να βελτιώσει και να εδραιώσει την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής του; 

Επένδυσε στον ψηφιακό κόσμο
 
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να λάβει κανείς σοβαρά υπόψη του είναι το γεγονός πως οι περισσότεροι καταναλωτές βρίσκουν μικρές επιχειρήσεις και πληροφορίες για αυτές, πραγματοποιώντας αναζητήσεις στο διαδίκτυο. Συνεπώς, η επένδυση σε μια ισχυρή, σύγχρονη και πλήρως εξοπλισμένη ιστοσελίδα είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τη δημιουργία e-shop, που θα επιτρέπει στην επιχείρησή σου να αναπτύξει το ψηφιακό εμπόριο.

 

Επαγγελματική κατασκευή ιστοσελίδων
 

Αναζητήστε έναν ειδικό που διαθέτει την κατάλληλη τεχνογνωσία ώστε να σχεδιάσει μια ιστοσελίδα που θα αναδεικνύει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που διαθέτεις, θα είναι φιλική προς τον χρήστη και γρήγορη. Απέφυγε τυχόν πρόχειρες επιλογές και δουλειές στο πόδι, καθώς μια επαγγελματική ιστοσελίδα είναι αυτή που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό και φυσικά θα σε βοηθήσει να χτίσεις μια ισχυρή online παρουσία. Η δημιουργία ιστοσελίδας δεν είναι απλή υπόθεση και μεταξύ άλλων προϋποθέτει και τη διαρκή αναβάθμιση της, καθώς και την σωστή υποστήριξή της. Απευθύνσου σε επαγγελματίες που ασχολούνται με τον σχεδιασμό ιστοσελίδων και δημιουργήστε την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σου, βήμα βήμα και πολύ προσεκτικά. Δώσε βάση τόσο στην κατασκευή μιας σύγχρονης και εύχρηστης ιστοσελίδας όσο και στη δημιουργία ενός διαδικτυακού χώρου που θα μπορείς να αναπροσαρμόζεις ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες σου.

 

Χρήσιμα tips:

 

  • Δημιουργία ιστοσελίδας φιλική προς κινητές συσκευές.
  • Μην φορτώνεις τις σελίδες του site σου με περιττές πληροφορίες – Οργάνωσε το περιεχόμενο.
  • Μερίμνση ώστε να είναι σε εμφανή σημείο τα στοιχεία επικοινωνίας.
  • Τοποθέτησε call to action επιλογές (πχ Επικοινωνήστε μαζί μας).
  • SEO optimization του site σου, ώστε να το βρίσκουν εύκολα οι πιθανοί πελάτες σου.
     

 

Ισχυρό όπλο η κατασκευή eshop
 

Δεδομένης της ραγδαίας ανόδου που καταγράφει το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια, η κατασκευή eshop είναι σίγουρα μια πολύ καλή επιλογή για την digital marketing στρατηγική σου. Μερίμνησε για τη δημιουργία eshop το οποίο θα είναι εύχρηστο και πλούσιο, ενώ παράλληλα θα μπορεί κανείς να πλοηγηθεί σε αυτό με άνεση από κινητό τηλέφωνο. Σε ένα eshop μπορούν να τοποθετηθούν εκτός από προϊόντα και αγαθά που διαθέτει η επιχείρησή σου, και πακέτα προσφορών και υπηρεσιών, ώστε να διευρύνεις το πελατολόγιο σου. Ένας ειδικός στην κατασκευή eshop μπορεί να αναλάβει τη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος σου, με στόχο αυτό να αποπνέει επαγγελματισμό αλλά και ασφάλεια, μιας και οι καταναλωτές θα κληθούν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές συναλλαγές και πρέπει να πρωτίστως να νιώθουν ασφάλεια.

 

Χρήσιμα tips:

  • Δημιουργία eshop φιλικού προς κινητές συσκευές
  • Δημιουργία eshop που θα επιτρέπει τις άμεσες και γρήγορες αγορές.
  • Προσθήκη ειδικών προσφορών και εκπτώσεων σε πιστούς online καταναλωτές.
  • SEO optimization του eshop, ώστε να το βρίσκουν εύκολα οι πιθανοί πελάτες.
  • Τοποθέτησε call to action επιλογές (πχ Αγοράστε εδώ – Κερδίστε έκπτωση πατώντας εδώ)

 

Δώσε βάση στο περιεχόμενο
 
Το περιεχόμενο, το λεγόμενο content, είναι αυτό που αποτελεί την καρδιά όλων των αναζητήσεων στο διαδίκτυο. Η online marketing στρατηγική που θα εφαρμόσεις στην επιχείρησή σου πρέπει να δίνει ιδιαίτερη βάση στο περιεχόμενο. Οι χρήστες του διαδικτύου τείνουν να αναζητούν πληροφορίες, να διαβάζουν άρθρα, να παρακολουθούν βίντεο ή ακόμη και να διαβάζουν βιβλία online. Η επιχείρησή σου μπορεί να βρει τρόπους να προβληθεί στο διαδικτυακό κοινό, να κεντρίσει το ενδιαφέρον του και φυσικά να κερδίσει νέους πελάτες, επενδύοντας στο content. Προετοίμασε μια στήλη με άρθρα για την ιστοσελίδα σου και ανέβασε ανά τακτά χρονικά διαστήματα άρθρα σχετικά με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που διατίθενται. Μέσω τέτοιων ενημερωτικών άρθρων, τα οποία θα παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τους χρήστες, μπορείς σίγουρα να κερδίσεις έδαφος έναντι των ανταγωνιστών σου, αλλά και να ξεχωρίσεις. Εκτός από άρθρα μπορείς να επενδύσεις και στην παραγωγή βίντεο. Οι χρήστες, πλέον, ξοδεύουν δεκάδες ώρες στο να παρακολουθούν βίντεο στο διαδίκτυο. Μπορείς να ετοιμάσεις βίντεο στα οποία θα παρουσιάζεται η επιχείρησή σου, θα προβάλλεται πως χρησιμοποιείται ένα προϊόν του eshop ή απλά θα παρέχονται πληροφορίες για μια υπηρεσία. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ελκυστικό τύπο περιεχομένου, το οποίο μπορεί να βοηθήσει σημαντικά μια μικρή επιχείρηση.

 

Κάντε όπλο σας το email
 

Από την digital marketing στρατηγική μιας μικρής επιχείρησης δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν τα εργαλεία που προσφέρει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Ανάπτυξε τη στρατηγική σου επενδύοντας στο να συγκεντρώνεις τα emails των καταναλωτών της επιχείρησής σου, τα οποία στη συνέχεια θα χρησιμοποιούνται για κάθε προωθητική ή ενημερωτική ενέργεια. Το email marketing θα φανεί σίγουρα κάτι παραπάνω από πολύτιμο. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα μπορείς να αποστέλλεις emails στους πελάτες σου, ώστε να τους ενημερώνεις για πιθανές εκπτώσεις ή ειδικές προσφορές που τρέχουν στην επιχείρησή σου ή απλά να τους επικοινωνείς τα νέα αυτής. Μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου υπάρχει η δυνατότητα να αναπτυχθεί μια πιο προσωπική και άμεση ψηφιακή επικοινωνία με τους πελάτες της επιχείρησης σου και φυσικά να στοχεύσεις στην προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων και υπηρεσιών.

 

Τα social media στο πλάνο 

Φυσικά από την internet marketing στρατηγική μιας μικρής επιχείρησης δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα social media αποτελούν έναν άμεσο τρόπο επικοινωνίας με τους πελάτες της επιχείρησης σου, ενώ σου δίνουν τη δυνατότητα να δικτυωθείς και να βελτιώσεις αισθητά την online παρουσία σου. Το social media marketing είναι ένα εργαλείο με το οποίο μπορείς να αυξήσεις τους επισκέπτες στη σελίδα σου, αλλά και να αναπτύξεις μία σχέση αλληλεπίδρασης με το καταναλωτικό κοινό, και φυσικά να αυξήσεις το πελατολόγιο σου. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρειάζονται διαρκή επιτήρηση, ώστε να ανανεώνεται διαρκώς το περιεχόμενό τους ενώ παράλληλα πρέπει να φροντίσεις ώστε να απαντώνται τυχόν απορίες ή μηνύματα των επισκεπτών και να παρέχονται όλες οι χρήσιμες πληροφορίες που χρειάζονται. Αρκετές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κέντρο εξυπηρέτησης των καταναλωτών τους και τους παροτρύνουν να τα χρησιμοποιούν για να τους λύνουν άμεσα κάθε πιθανό πρόβλημα που μπορούν να αντιμετωπίζουν με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που λαμβάνουν.

Πώς μπορείς όμως να αξιοποιήσεις στο έπακρο το social media marketing της επιχείρησής σου για να προσελκύσεις νέους πελάτες; Τα Facebook Ads και τα Instagram Ads είναι για παράδειγμα δύο χαρακτηριστικά εργαλεία που έχεις στην διάθεσή σου, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και τα οποία μπορούν να σε βοηθήσουν σημαντικά στο να επεκτείνεις το πελατολόγιο της επιχείρησης σου. Σχεδιάζοντας ολοκληρωμένες και στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες στα social media, μπορείς να επωφεληθείς από μια σειρά πλεονεκτημάτων, όπως για παράδειγμα το να προβάλλονται τα διαφημιστικά μηνύματά που επιθυμείς σε κοινό με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα, γεωγραφική θέση, ηλικία, και εν γένει καταναλωτικά χαρακτηριστικά. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι μεγάλα brands επενδύουν εκατομμύρια στο Facebook Advertising και ευρύτερα στην προβολή μέσω των social media.

 

Χρήσιμα tips:

  • Δημιούργησε λογαριασμούς σε διαφορετικά social media.
  • Μερίμνησε ώστε να ανανεώνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα το περιεχόμενο τους.
  • Συνέδεσε social media και ιστοσελίδα της επιχείρησής σου.
  • Χρησιμοποίησε επαγγελματικά γραφικά και λογότυπα, που θα αποπνέουν σιγουριά.

Μην ξεχνάμε το SEO

Μπορεί να μην ξέρεις τι είναι ή να μην το έχεις ακούσει και ποτέ, ωστόσο το SEO είναι σίγουρα ένας από τους καλύτερους συμμάχους κάθε μικρής επιχείρησης. SEO σημαίνει Search Engine Optimization και ουσιαστικά πρόκειται για μια σειρά από πρακτικές που ακολουθεί το digital marketing ώστε το περιεχόμενό σας να είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης και να αυξηθούν τα οργανικά αποτελέσματα του site σου. Κάθε φορά που κάποιος καταναλωτής ψάχνει κάτι στο διαδίκτυο, οι μηχανές αναζήτησης προσπαθούν να του παρουσιάσουν όσο πιο άμεσα γίνεται τα πιο σχετικά με την αναζήτησή του αποτελέσματα. Έχοντας πετύχει ένα καλό SEO score, η ιστοσελίδα, οι αναρτήσεις και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σας θα εμφανίζονται όσο το δυνατόν πιο ψηλά στις αναζητήσεις των χρηστών γίνεται. Έτσι οι καταναλωτές θα σας βρίσκουν πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Το SEO είναι μια πολύ απαιτητική και χρονοβόρα διαδικασία, που χρειάζεται συνέπεια και συνέχεια ωστόσο οι καρποί που αποδίδει είναι κάτι παραπάνω από ελκυστικοί. Σίγουρα ένας ειδικός του χώρου του digital marketing μπορεί να σας βοηθήσει ώστε να προσαρμόσει το περιεχόμενό σας και να κερδίσετε κλικ, επισκέπτες και φυσικά νέους πελάτες και έσοδα.

 

Στόχευσε στο κοινό σου

Όσο μεγάλη και γνωστή και εάν είναι μια επιχείρηση δεν σταματάει ποτέ να επενδύει στο κομμάτι της διαφήμισης. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πόσα εκατομμύρια δαπανούν κάθε χρόνο τα πιο γνωστά brands του κόσμου, για να διαφημιστούν. Η διαφήμιση είναι σίγουρα ένα ακόμη πολύτιμο εργαλείο που δεν πρέπει να λείπει από μια online marketing στρατηγική των μικρών επιχειρήσεων. Οι διαδικτυακές διαφημίσεις είναι το παρόν, αλλά και το μέλλον, και επιτρέπουν μεταξύ άλλων να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα στόχευσης κοινού και φυσικά να δεις μετρήσιμα αποτελέσματα από κάθε διαφημιστική σου καμπάνια. Τα Facebook Ads, Google Ads και Youtube Ads είναι τρία από τα πιο δημοφιλή και γνωστά είδη διαδικτυακής διαφήμισης τα οποία μπορείς να επιστρατεύσεις. Αν και διαφορετικά μεταξύ τους, πρόκειται για εργαλεία με μεγάλη ευελιξία τα οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να βρεις νέους καταναλωτές με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και φυσικά να προβάλλεις προϊόντα και υπηρεσίες σε ένα κοινό που είναι πολύ πιθανό να προχωρήσει σε αγορές και να μετατραπεί σε νέο πελατολόγιο για την επιχείρησή σου.

 

Χτίσε την ταυτότητα της επιχείρησης σου

Ξεκαθάρισε τον στόχο λειτουργίας της επιχείρησής σου και φρόντισε ώστε αυτός να είναι ευδιάκριτος στους καταναλωτές. Χρησιμοποίησε όλα τα διαθέσιμα digital marketing εργαλεία, όχι απλά για να προβάλλεις την επιχείρησή σου, αλλά και για να χτίσεις μια ισχυρή και ξεκάθαρη ταυτότητα. Όσο μικρό ή μεγάλο και εάν είναι ένα brand, μπορεί να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και φυσικά να παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Επιστράτευσε έξυπνα σλόγκαν και πρωτότυπα λογότυπα, τα οποία θα κάνουν την επιχείρηση σου μοναδική και θα επιτρέπει στους καταναλωτές να την ξεχωρίζουν από μακριά. Ανάπτυξε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σου, καθώς αυτοί τείνουν να παραμένουν πιστοί όταν νιώθουν ασφάλεια και σιγουριά.

 

Μέτρησε τα αποτελέσματα
 

Εκτός από το να στήσεις μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική για την επιχείρησή σου πρέπει να είσαι και σε θέση να την αξιολογήσεις. Στα online tools υπάρχουν διαθέσιμα όλα εκείνα τα στατιστικά που θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις πλήρως τι πήγε καλά και τι όχι σε μια στρατηγική σου. Μερίμνησε ώστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα να αξιολογείς τις ενέργειες σου και φυσικά να κάνεις παρεμβάσεις όπου αυτό απαιτείτε και να βελτιώνεις την online marketing στρατηγική σου. Εάν για παράδειγμα βλέπεις ότι οι καταναλωτές δείχνουν υψηλό ενδιαφέρον για άρθρα ή βίντεο που ανεβάζεις στην ιστοσελίδα σου, τότε επένδυσε στην παραγωγή αντίστοιχου περιεχομένου, που είναι ελκυστικό για τους χρήστες. Βρες πιθανά σημεία στην καμπάνια σου που δεν αποδίδουν τα μέγιστα και αναζήτησε τρόπους για να τα βελτιώσεις. Εάν για παράδειγμα παρουσιάζεται δυσκολία στο να συγκεντρώνονται emails καταναλωτών ώστε να χρησιμοποιηθούν για την email marketing στρατηγική της επιχείρησης σου, μπορείς να προσφέρεις έκπτωση σε όσους καταναλωτές κάνουν εγγραφή στο newsletter και να τους δώσεις κίνητρο να εγγραφούν.

 

Το online marketing είναι σίγουρα ένα πολύτιμο εργαλείο για κάθε μικρή επιχείρηση. Μέσω αυτού υπάρχει η δυνατότητα να προβληθείς σε ένα θεωρητικά απύθμενο καταναλωτικό κοινό, να προσελκύσεις νέους πελάτες και να χτίσεις μια ουσιαστική σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους. Παράλληλα, σου επιτρέπει να προβάλλεις την επιχείρησή σου και φυσικά να χτίσεις μια ξεκάθαρη και ισχυρή εταιρική ταυτότητα που θα βοηθήσει να παραμείνει η επιχείρηση σου “ζωντανή” για πολλά χρόνια μέσα στην αγοραστική συνείδηση των καταναλωτών. Τα σύγχρονα εργαλεία digital marketing είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητα για το σήμερα, αλλά και το αύριο της επιχείρησής σας.

Αν σε ενδιαφέρει να επενδύσεις στην online διαφήμιση ή σε ένα επαγγελματικό site & e-shop για να βελτιώσεις τον τζίρο της επιχείρησης σου, μίλα με έναν αξιόπιστο συνεργάτη!

Σχετικά Άρθρα
Facebook Conversion API: Πώς μπορεί να βοηθήσει τις διαφημίσεις σου μετά το iOS update;
Facebook Conversion API: Πώς μπορεί να βοηθήσει τις διαφημίσεις σου μετά το iOS update;

Το iOS 14 και άλλα pixel-blockers έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την απόδοση των διαφημίσεων σου στο Facebook. Μπορεί το τελευταίο διάστημα να έχεις παρατηρήσει πτώση στα αποτελέσματα των καμπανιών σου και να έχεις μία γενική αίσθηση πως κάτι δεν πάει όπως πρέπει.

08 Απρ 2022
Βασικές Ενέργειες SEO - Οδηγός 2020
Βασικές Ενέργειες SEO - Οδηγός 2020

Οι SEO experts της Qualityweb ετοίμασαν έναν πλήρη οδηγό με τις βασικές ενέργειες που περιλαμβάνει το SEO, ώστε να γνωρίζεις τι περιλαμβάνει η υπηρεσία που λαμβάνεις ή αν είσαι επίδοξος SEO expert, να καταφέρεις να κατηγοριοποιήσεις καλύτερα τις ενέργειες που πρέπει να κάνεις.

13 Απρ 2022
Διαφήμιση στο Διαδίκτυο Πλήρης Οδηγός 2020!
Διαφήμιση στο Διαδίκτυο Πλήρης Οδηγός 2020!

Η διαδικτυακή διαφήμιση έχει πλέον υπερβεί έναντι της κλασσικής και είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες διατήρησης και ανάπτυξης μιας επιχείρησης, ανεξαρτήτους μεγέθους.

13 Απρ 2022
Ιατρικό μάρκετινγκ: 7 Στρατηγικές Επιτυχίας
Ιατρικό μάρκετινγκ: 7 Στρατηγικές Επιτυχίας

Υπάρχουν δεκάδες στρατηγικές μάρκετινγκ που θα μπορούσες να εφαρμόσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είναι όλες κατάλληλες στον τομέα της υγείας.

13 Απρ 2022
Κατασκευή και προβολή eshop εστιάζοντας στην κερδοφορία της επιχείρηση σας. Πώς!
Κατασκευή και προβολή eshop εστιάζοντας στην κερδοφορία της επιχείρηση σας. Πώς!

Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να είναι δύσκολη κάποιες φορές για τις μικρές επιχειρήσεις, λόγω έλλειψης χρόνου, προϋπολογισμού και προσωπικού. Υπάρχουν τρία εκατομμύρια on line καταναλωτές στην Ελλάδα.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι από τα εφτά εκατομμύρια είναι ενεργοί χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα, τα 3 εκατομμύρια αγοράζουν αγαθά από e- shops, σχεδόν ένας στους δύο ενώ πάνω από 5 εκατομμύρια θα συμβουλευτεί sites πριν αγοράσει. 

08 Απρ 2022
Πώς να πετύχεις καλό rank στα keywords που σε ενδιαφέρουν!
Πώς να πετύχεις καλό rank στα keywords που σε ενδιαφέρουν!

Δες πως μπορείς να πετύχεις ένα καλό rank στα keywords που ενδιαφέρουν την επιχείρηση σου και επωφελήσου στο 100% από τα SEO tips της Qualityweb.

13 Απρ 2022
Πώς το iOS update επηρεάζει τις διαφημίσεις σου στο Facebook;
Πώς το iOS update επηρεάζει τις διαφημίσεις σου στο Facebook;

Το πρόσφατο update της Apple έχει φέρει σημαντικές αλλαγές στην διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook.

08 Απρ 2022
Τι είναι το επαναληπτικό μάρκετινγκ (remarketing) και γιατί το χρειάζεστε!
Τι είναι το επαναληπτικό μάρκετινγκ (remarketing) και γιατί το χρειάζεστε!

Το μάρκετινγκ ως γνωστόν, έχει έναν κοινό και σημαντικό σκοπό: να αποκτήσει περισσότερες πωλήσεις. Και αυτό το επισημαίνουμε, διότι πρέπει να το κατανοήσετε καλά για να καταλάβετε την έννοια και το σκοπό του επαναληπτικού μάρκετινγκ.

08 Απρ 2022

Είσαι έτοιμος για το επόμενο Βήμα;
Βρίσκεσαι ένα click μακριά!

Ενημέρωσέ μας για τις ανάγκες σου
& θα ετοιμάσουμε ένα εξατομικευμένο
πλάνο για την επιχείρησή σου.

×